Comunicatul de presă pentru promovarea unei conferințe: sfaturi practice

conferinta

Promovarea eficientă reprezintă cea mai mare parte din succesul unei conferință. Organizarea unui astfel de eveniment presupune investiții considerabile de timp, energie și resurse financiare, dar rezultatele s-ar putea să nu fie pe măsura eforturilor dacă nu investești resurse și în acțiunile de promovare care ar trebui să susțină evenimentul.

Încă înainte de stabilirea detaliilor planului de organizare a evenimentului, înainte de a lansa invitații către speakeri și înainte de a rezerva o sală pentru eveniment, ai putea începe deja cu promovarea. O promovare „din fașă” a evenimentului va stârni interesul, va atrage publicul interesat și-l va face atent la comunicările viitoare. În plus, promovarea timpurie este și un bun barometru pentru identificarea intereselor pregnante ale publicului vizat. Odată cu identificarea acestor interese, poți adapta din mers strategia de comunicare și poți trata în comunicatele pe care le emiți informații relevante pentru public. Planifică o serie de comunicate de presă care să trateze, etapizat, toate subiectele relevante din jurul conferinței. Nu uita să incluzi în această campanie cel puțin un comunicat post-conferință. O serie de comunicate de presă pentru promovarea conferinței ar putea fi cam așa: 1. Comunicatul de început – un anunț succint al conferinței, prezentarea temei generale și încadrarea conferinței în contextul domeniului pe care îl tratează. La final, lasă loc pentru continuare, stimulează cititorul să urmărească informațiile interesante care urmează să apară. Nu uita să menționezi site-ul evenimentului, paginile de pe rețelele sociale și hashtag-urile prin care poate fi identificat. 2. Comunicatul care prezintă speakerii – este un comunicat foarte important deoarece aici trebuie să dai greutate evenimentului, să demonstrezi publicului că este un eveniment de referință în industrie prin autoritatea speakerilor care și-au anunțat prezența. Prezintă pe scurt primii speakeri care au răspuns invitației și fă trimiteri către descrierile mai ample pe care le publici pe site. Lasă câteva „nume grele” pentru un comunicat ulterior. 3. Comunicatul care prezintă vedetele. Orice eveniment de succes trebuie să aibă pe afiș „nume grele”, specialiști care și-au confirmat autoritate în domeniu. Aceștia vor atrage publicul specializat, publicul care vrea să învețe de la profesioniști și, eventual să „fure meserie”. Gândește un comunicat de presă care să scoată în evidență aceste „vârfuri de lance” ale imaginii și autorității evenimentului pe care îl promovezi. 4. Comunicatul care dezvoltă tema. Odată ce ai legitimat autoritatea conferinței prin speakerii care vor lua cuvântul și vor conduce workshop-urile, dezvoltă tema, oferă mai multe detalii despre program și modul în care se va desfășura evenimentul. Nu uita să menționezi pauzele, unii participanți sunt foarte interesați de acest aspect deoarece, în pauze, au ocazia să inițieze sau să participe la sesiuni spontane și informale de networking. 5. Comunicatul post-conferință. După finalizarea conferinței, poate chiar la două zile de la închidere, nu ar fi rău să transmiți un comunicat în care să cuprinzi concluziile conferinței din perspectiva temei abordate. De asemenea, ar trebui să prevezi în comunicat detaliile legate de participare și interesul manifestat de public.