Comunicatul de presă pentru eCommerce: lansarea unui produs

cp Lansarea unui produs nou este un pas important în strategia de dezvoltare a unei companii, așa că nu va trebui să treacă neobservat de către presă, concurență și clienții potențiali. Aici intervine comunicatul de presă care, redactat și folosit corespunzător, poate să devină o unealtă importantă de comunicare și marketing. Comunicatul care anunță strict lansarea produsului este recomandat să fie ultimul dintr-o serie care a urmărit tot ciclul de cercetare și dezvoltare până la forma finală care urmează să ajungă pe piață. Ne vom concentra acum strict pe comunicatul lansarea unui produs nou. Planul Un plan este esențial pentru structurarea informației. Nu trebuie să lipsească răspunsurile la întrebările clasice (cine? ce? unde? când? și de ce?), dar aceste răspunsuri trebuie orientate astfel încât să stârnească interesul audienței. Cu siguranță nu este singurul produs de pe piață, iar pentru a genera interes, este vital să fie scoase în evidență avantajele sale competitive, inovația pe care o aduce, conceptul sau impactul pe care îl avea asupra îmbunătățirii vieții cumpărătorului. Formatul Stabilirea formatului facilitează redactarea propriu-zisă și structurarea informațiilor. Titlul, paragraful introductiv, corpul comunicatului și concluziile. Informațiile esențiale trebuie plasate în prima parte a comunicatului, astfel încât să stimuleze citirea întregului comunicat de presa și preluarea lui de către jurnaliști. De asemenea, este foarte important să fie specificate datele de contact a unei persoane din companie care poate oferi mai multe informații despre produsul respectiv. Titlul Este elementul care atrage atenția cititorilor, dar și a motoarelor de căutare. Este recomandată introducerea în titlul comunicatului de presă cuvinte cheie relevante pentru produs care vor atrage clienții potențiali la informații atunci când acestea vor fi puse online. Titlul este „cârligul” care agață cititorul, iar paragraful introductiv trebuie să convingă că materialul merită timpul și efortul de a fi citit. Corpul comunicatului Aici vor fi descrise pe larg beneficiile produsului și procesele care au dus la dezvoltarea lui. Se vor detalia informațiile anunțate în titlu și în introducere. Informațiile despre companie Sunt un element important pentru legitimarea produsului. De aceea trebuie prevăzut un scurt istoric și expertiza companiei în domeniu. Datele de contact Foarte importante pentru reprezentanții presei care s-ar putea să aibă nevoie de informații suplimentare sau de o colaborare în vederea realizării unui interviu sau un reportaj. Pașii pentru redactarea comunicatului de presă pentru lansarea unui produs nu sunt greu de urmat, cel mai important fiind capacitatea specialistului în PR de a identifica informațiile esențiale care generează un plus de valoare și cel puțin un avantaj competitiv produsului în fața alternativelor similare de pe piață. Foto: Waag Society