Comunicatul de presa – metamorfoze in online

Comunicatul dcomunicat de presae presa a batut cale lunga pana la forma sa actuala…dar cand vine vorba de lumea online-ului lucrurile nu mai sunt atat de sigure.

Exista doua companii care s-au grabit, candva pe la inceputul secolului XXI sa ofere un format digital al comunicatului de presa care sa fie mai potrivit noii lumi ce parea sa se deschida relatiilor publice si presei si anume: social media.

Prima organizatie care a realizat un astfel de comunicat a fost Shift Communications primul astfel de template aparand pe 23 mai 2006, urmata la scurt timp de Edelman care a lansat o asemenea varianta pe 5 decembrie 2006 prin introducerea StoryCrafter.

Desi se folosesc mai mult in comunicarea cu televiziunea, mentionez ca mai exista si ceea ce se numeste videocomunicatul, audiocomunicatul si ,,rola B”. Videocomunicatul presupune verbalizarea continutului scris al comunicatului de presa, la care se adauga imagini si filmari. Audiocomunicatul presupune doar varianta audio a comunicatului scris, iar ,,rola B” este alcatuita din materialul brut, neprelucrat al celor doua variante anterioare. Pentru ca primele doua variante reprezinta defapt stirea prelucrata a stirii, ,,rola B” ajuta presa sa-si faca propria stire in urma materialului vizualizat.

Pentru astfel de comunicate exista platforme speciale care ajuta la creearea lor PRLog, i-Newswire, Press Release Point sau Pitchengine. Dintre toate I-Newswire si Pitchengine par cele mai user friendly chiar de la prima vedere.

Formatul electronic al comunicatului de presa are mai mult sau mai putin aceleasi caracteristici ca si cel din offline. Aspectele care vin in completare si constituie un avantaj se refera la posibilitatea de a adauga comunicatului link-uri, videoclipuri si cuvinte cheie care au rolul de fi folosite in tag-uri. Cuvintele cheie sunt defapt un mare avantaj al SEO care permite o mai buna indexare.