Coca-Cola își reevaluează relația cu agențiile de PR

Brandul de băuturi răcoritoare, emblematic la nivel global, Coca-Cola a invitat mai multe agenții de PR pentru a se înscrie într-un proces strict de evaluare. Scopul acestui demers este acela de a găsi agențiile care pot fi trecute pe „lista scurtă” de furnizori autorizați ai Coca-Cola.

Compania încearcă să-și redefinească poziția la nivel mondial, după ce în ultima perioadă a înregistrat scăderi ce vânzări. Rezultatele se datorează curentului foarte pronunțat împotriva zahărului și a efectelor sale dăunătoare asupra sănătății. În același timp, Coca-Cola are o întârziere importantă în domeniul integrării marketingului digital în mixul său de marketing și comunicare.

Conform HolmesReport.com care citează surse apropiate brandului, acțiunea de creare a „listei scurte” de furnizori de servicii PR a început în 2017. Atunci Coca-Cola a transmis invitații de înscriere în procesul de selecție către o serie de agenții selectate după criterii calitative bine definite. La finalul procesului, doar agențiile de pe listă vor avea dreptul să vină cu propuneri pentru proiecte, atunci când aceste proiecte apar.

Schimbarea abordări relațiilor cu agențiile creative marchează și o schimbare a focusului comunicării. Coca-Cola vrea să înceapă să se delimiteze cât mai mult de zahăr și băuturile carbogazoase și să promoveze alternativele de băuturi răcoritoare care nu conțin zahăr. Compania se va concentra pe promovarea unor băuturi sănătoase.