Ce metode de angajare se folosesc in prezent?

Tehnlogia si internetul isi pun amprenta si in industria HR-ului, iar metodele de recrutare si angajare s-au adaptat noilor tendinte de comnuicare. Lasand la o parte vechile tehnici folosite, precum anunturile sau platformele de job-uri dedicate, retelele de socializare sunt cele care au prins contur in ultima perioada.

Noile platforme prin intermediul carora accesul la personalul potrivit nevoilor fiearei companii, faciliteaza procesul de angajare. Un profil bine definit si profesionist ofera o imagine despre persoana respectica viitorului angajator, decizia cu privire la angajarea acestuia fiind mult mai simplu de luat. Au devenit mai degraba o carte de vizita a celor care activeaza intr-un anumit domeniu.

O alta modalitate de angjare sunt recomandarile prin intermediul angajatilor. In momentul in care un candidat a sustinut interviul de cunoasere, sansele de a-l angaja depind si de recomandarile primite de la cei care il cunosc, insa acest lucru nu este general valabil, fiind mai degraba o forma de informare asupra capacitatii si personalitatii acestuia, in cazul in care exista anumite retinerii fata de angajarea acestuia.

Bineinteles, in firmele de dimensiuni mai mici, departamentul de HR poate evita procesul de selectie al unor angajati, apeland la colegii pentru recomandari prompte si sigure, avand astfel necesarul de personal disponibil. Etapele de intervievare sunt standar cam in toate companiile, diferenta este facuta de domeniul de activitate si testele sustinute. Inventivitatea persoanelor din recrutare poate starnii interesul viitorilor angajati, asa ca interviurile interactive incep sa-si faca loc printre tehnicile adoptate. Este o idee buna, spontanta si sigura pentru a testa capacitatea si modul de lucru al candidatilor.

Comunicarea si dorinta de a avea cei mai buni oamenii in companie sau in firma sunt aspecte care fac diferenta, iar viitori angajti iau in considerare modul in care au fost primiti si tratati la un interviu pentru un job, indiferent de domeniu, nivel de experienta sau facilitati oferite. Cele mai noi tendinte in angajare se bazeaza pe retelele de socializare, dar si pe platformele online de recrutare si job-uri.