Ce este SEO si cum alegi compania de SEO

Cei care isi petrec o buna parte din timp navigand pe internet, adica mai toata lumea, aud din ce in ce mai des de SEO. Este un cuvant atat de cunoscut, insa destul de putini oameni stiu cu adevarat ce inseamna. Nestiind ce inseamna, putini ii acorda atentia cuvenita.

Ce este SEO?

In cateva cuvinte, SEO, care vine de la Search Engine Optimization, este totalitatea actiunilor pe care un administrator de site le face pentru a fi cat mai sus in motoarele de cautare. SEO este o activitate completa care se poate traduce prin promovare. Faptul ca este online insa, o face mult mai dificila.

Oricine poate face SEO pentru site-ul propriu, insa daca vrei sa vinzi si sa ai un site cu adevarat profesionist, atunci este indicat sa optezi pentru o firma care ofera servicii SEO, deoarece in felul acesta poti sa valorifici mult mai mult fiecare investitie si poti sa te bucuri de succes.

Ceea ce este foarte clar insa, este ca un site fara SEO este un site inutil. Este la fel ca si un magazin in plin desert, pe unde singurele persoane care ar putea trece, sunt cele ratacite si insetate. 

Cum alegi firma de SEO?

Daca am stabilit ca este extrem de importanta o strategie de SEO, trebuie sa stabilim si cum anume facem in momentul in care alegem firma care sa ne faca SEO. Exista o multime de firme, insa nu toate pot sa ofere serviciile de care ai nevoie. Pentru a sti sigur ca ai facut cea mai buna alegere, cel mai bine este sa tii cont de mai multe criterii:

  • Pozitia site-ului firmei in Google. O firma care face SEO trebuie sa fie cat mai sus in motoarele de cautare, sau cel putin asa ar fi normal. Daca nu este pe prima pagina, atunci ceva este in neregula si inseamna ca este destul de greu sa te poata promova pe tine;
  • Portofoliul de clienti. Orice firma de SEO trebuie sa aiba un portofoliu cat mai bogat de clienti. Este normal sa il ceri, in cazul in care nu este afisat  pe site si sa analizezi putin rezultatele pe care le-au oferit altor site-uri.
  • Locatia. Nu este un factor decisiv, insa este destul de important ca firma de SEO pe care o alegi sa fie cat mai aproape de tine. Cu siguranta iti doresti sa te intalnesti cu reprezentantii ei si sa le poti explica mult mai bine ceea ce iti doresti de la campanie.

Evita firmele care iti garanteaza prima pozitie in Google pentru anumite cuvinte si evita firmele care au preturi fixe. S-ar putea sa fie serioase, dar s-ar putea sa nu fi trecut niciodata printr-o experienta SEO si sa fie la inceput.