Care sunt operatiunile necesare pentru o asfaltare corecta?

8 iulie 2020
Autor:
Content SEO

Putem spune fara prea multe retineri ca asfaltul a reusit sa contribuie in mod decisiv la evolutia noastra ca societate. Gratie drumurilor asfaltate, distantele au devenit mai scurte iar relatiile comerciale au devenit din ce in ce mai stranse. Tot multumita asfaltului, masinile cu care circulam zi de zi au ajuns sa fie din ce in ce mai performante.

Este foarte important, asadar, ca orice drum sa aiba un strat de asfalt pe el, in asa fel incat sa creasca eficienta activitatilor pe care le facem zi de zi. Procesul de asfaltare strada  trebuie sa se faca foarte corect, daca se doreste ca asfaltul sa reziste foarte mult timp.

Ce inseamna o asaltare corecta?

Inseamna, in primul rand, o analiza atenta a zonei asfaltate. Spre exemplu, in zonele in care substratul este foarte moale ( argila sau turba), inainte de aplicarea asfaltului trebuie sa se puna pietris foarte gros si sa se toarne un substrat de beton armat. In cazul in care acest lucru nu se face, in urma procesului de inghet-dezghet asfaltul poate sa ajunga sa aiba gropi si crapaturi.

In Romania, procesul de asfaltare este similar in majoritatea locurilor. Acesta implica urmatoarele operatiuni:

  1. Curatarea foarte atenta a drumului. Suprafata care este asfaltata trebuie sa fie bine pregatita. Primul pas de pregatire este curatarea de elemente vegetale si alte obstacole. De regula, curatarea se face cu ajutorul unui buldoexcavator.
  2. Nivelarea drumului. Inainte de turnarea asfaltului, drumul trebuie sa fie cat se poate de drept. Dupa ce s-a turnat un strat de pietris si beton ( atunci cand este cazul), acestea trebuie sa fie nivelate cu un cilindru compactor.
  3. Turnarea asfaltului. Este cel mai important pas. Un asfalt bine turnat trebuie sa aiba unul, doua sau trei straturi de maxim 10 centimetri. In general, numarul de straturi si grosimea trebuie sa fie decise in functie de cat de circulata va fi strada si in functie de greutatea masinilor care o vor folosi. Este bine ca turnarea sa se faca foarte atent, cu compactarea fiecarui strat imediat dupa ce a fost turnat.
  4. Realizarea acostamentului. Nu doar asfaltul este important, ci si acostamentul. De regula, acesta se realizeaza fie cu piatra, fie cu borduri.

Asfaltarea este destul de simpla daca se face cu masinile potrivite si conform unui plan bine stabilit. Daca este corect realizata, aceasta poate sa reziste ani intregi fara niciun fel de problema.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram