Bateriile auto Bosch vin acum la Baterix

4 martie 2015
Autor:
PETZ WEB CONSULTING SRL

Atunci cand pregatesti masina pentru sezonul rece nu uita de baterie si de sistemul de incarcare al acesteia. Mergi la mecanic si spune-i sa verfice aceste lucruri. Niciodata nu trebuie sa te gandesti ca bateria care in luna iulie pornea motorul extrem de usor va face acelasi lucru si iarna.

Identificam aici doua elemente. Primul dintre acestea spune ca temperatura scazuta va face ca bateria sa isi piarda din putere, iar cel de-al doilea face referire la puterea necesara pentru a porni motorul cand termometrul arata valori negative.

Cum poti face mentenanta preventiva la bateriile auto Bosch

Pentru a intelege mai usor aceste probleme, trebuie mai intai sa stim cum functioneaza o baterie auto. Un astfel de produs este format din pile electrice care au la baza principiul lui Volta. Acesta spune ca intre doua materiale diferite (electrozi) scufundate in electrolit apare o tensiune electrica. In cazul bateriei, exista un catod (+) si un anod (-), iar electrolitul este lichidul care permite trecerea curentului electric. In urma reactiilor chimice aparute intre electrozi si electrolit apare energia electrica.

O baterie auto are 6 astfel de pile electrice legate in serie. Fiecare dintre acestea produc 2.12V, ceea ce inseamna un total de 12.72V, pentru o baterie incarcata complet.

Pentru a te putea baza pe bateriile auto Bosch si in sezonul rece poti face o serie de verificari preventive. Prima dintre acestea este inspectia vizula, in cadrul careia poti verifica bateria de scurgeri, crapaturi si conexiuni electrice oxidate.

O alta etapa de verificare consta in vizualizarea starii de incarcare. La bateriile auto Bosch fara intretinere se verifica indicatorul de stare sau asa numitul ochi magic. In functie de culoarea acestuia se poate determina starea de incarcare la bateriile auto Bosch.
De asemenea, in cadrul acestui proces se verifica si tensiunea la borne cu ajutorul unui multimetru. Se recomanda ca tensiunea sa fie masurata cu toti consumatorii deconectati si dupa 30 de minute de la ultima incarcare sau descrcare. Pentru bateriile cu intretinere, se verifica si densitatea electrolitului cu ajutorul unui densimetru.

Alternatorul este o parte importanta a sistemului de incarcare. Vorbim despre un generator capabil sa mentina tesiuni si curenti de incarcare in functie de starea de consum a masinii. In momentul reviziei, specialistii trebuie sa verfice gradul de uzura al periilor, starea puntii redresoare, contactele, rulmentii si nu in ultimul rand colectorul.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram