Apetenta Antreprenorilor pentru Externalizarea Serviciilor de PR si Comunicare

11 aprilie 2013

Studiul a fost realizat in perioada ianuarie – februarie 2013, prin interviuri cu 50 de antreprenori (IMM-uri) din domenii precum consultanta in management, avocatura, moda, resurse umane, fonduri europene, executive search, industria ospitalitatii, educatie, servicii medicale si turism. Companii cu 20 – 100 de angajati si cifre de afaceri cuprinse intre 1 – 2 milioane de euro.

“Consideram ca antreprenorii cu afaceri mici-medii sunt o nisa care nu este exploatata indeajuns de agentiile de comunicare si am initiat acest studiu calitativ tocmai pentru a afla direct de la ei care sunt perceptia si cunostintele lor referitoare la serviciile de comunicare specializata. Totodata studiul a venit ca urmare a viziunii unor antreprenori prin care PR-ul, ca sa merite investitia, ar trebui sa insemne vanzare imediata, sau ca PR-ul nu are un loc important in cresterea afacerii care a ajuns la o pozitie stabila in piata doar prin eforturile antreprenorului“, declara Mara Gojgar, Managing Partner Confident Communications.

Conform studiului, 60% dintre respondenti au un plan de comunicare, iar dintre acestia doar 30% au apelat la servicii specializate, restul de 70% fiind arhitectii propriului plan de promovare.

Cu toate acestea, 90% dintre respondenti sunt de acord ca serviciile de relatii publice specializate i-ar ajuta in cresterea afacerii.
Canalele de comunicare considerate cele mai utile sunt website-ul, blog-ul si media sociale (40%), urmate de relatiile cu presa (35%) si parteneriatele strategice/cross marketing (25%).

Asa cum reiese din studiu, antreprenorii sunt de acord ca principalul rol al relatiilor publice este acela de a creste notorietatea (45%), reputatia si credibilitatea companiei (30%), in timp ce 25% considera ca PR-ul ar trebui sa aiba un impact direct in vanzari.

In ceea ce priveste criteriile pe baza carora antreprenorii intervievati isi aleg agentiile de comunicare, cel mai mare impact il au referintele personale (40%), urmate de portofoliul de clienti al agentiei (35%), de intalnirile in persoana (20%) si serviciile oferite (5%).

Taxa lunara de agentie pe care antreprenorii sunt dispusi sa o plateasca este de 1000 - 2500 E (65%), 500 - 1000 E (25%), 3000 - 4000 E (10%).

La intrebarea referitoare la relatia ideala client-agentie, 35% dintre respondenti au mentionat ca pentru ei cel mai important este ca agentia sa le impartaseasca spiritul antreprenorial si sa sustina dezvoltarea companiei pe baza obiectivelor stabilite, 30% orientarea agentiei catre produs si client, 25% si-au dorit o agentie focusata si credibila, 10% realista si orientata catre o relatie de afaceri pe termen lung.

Studiul a fost realizat la initiativa Confident Communications si implementat cu ajutorul companiei de cercetare de piata B2B Trendelligent.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram