Alimentele bogate in fibre si proteine sustin sanatatea

Alimentele bogate in fibre ajută la pierderea în greutate și la reducerea poftei de mâncare, reglează digestia prin eliminarea resturilor nedigerate din intestine si ajută la scăderea nivelului colesterolului rău.

O dietă bogată în fibre este atât eficientă, cât și sănătoasă. Din păcate, magazinele noastre sunt dominate în principal de alimente foarte procesate, ceea ce înseamnă că vom găsi puține fibre în ele. Fibrele sunt atât de importante in alimentatia noastra pentru că reglează activitatea sistemului digestiv, curăță corpul de toxine, acizi biliari și metale grele. Îndepărtează rămășițele alimentelor nedigerate, ajutându-ne sa ne ferim de bolile neplăcute ale stomacului.

Fibrele sunt o componentă importanta a dietei noastre. Facilitează peristaltismul intestinal, ajută in caz de constipație, datorită lor intestinele noastre funcționează mai puternic și astfel procesele metabolice funcționează corect.

Proprietățile de bază ale fibrelor:

Alimentele bogate în fibre contribuie la prevenirea constipației și a durerilor asociate hemoroizilor prin creșterea conținutului de apă din scaun, facilitând excreția alimentelor digerate din corp.

Fibrele întârzie conversia glucidelor prin blocarea parțială a intrării glucozei în sânge, ceea ce la rândul său reduce secreția de insulină și ajută la menținerea nivelului stabil de zahăr din sânge.

Fibrele te ajută să slăbești, deoarece absorb apa și iti ofera o senzatie de satietate, reducând senzația de foame. Totodata întârzie momentului în care mâncarea părăsește stomacul.

Fibrele solubile și insolubile ajută la eliminarea toxinelor, a acizilor biliari, a metalelor grele și chiar a agenților cancerigeni din organism.

Surse de fibre

Surse de fibre sunt, printre altele legumele, fructele, produse din cereale (tărâțe, ovaz, cereale naturale, musli, orez, pâine integrală și secară) și semințe de leguminoase. Fibrele nu se gasesc în carne, pește, lapte, ouă, alcool. Suplimentele cu fibre, de obicei sub formă de pilule, pot fi achiziționate pentru a suplimenta fibra.

De asemenea proteinele sunt o componentă esențială a unei diete sănătoase. Acestea sunt responsabile pentru procesele metabolice, controlează și stabilizează transformările energetice și afectează funcționarea tuturor țesuturilor. Cum să ai grijă de nivelul de proteine?

Proteinele sunt unul dintre acei macronutrienți al căror deficit poate duce la consecințe grave asupra sănătății și tulburări în funcționarea multor organe. Din fericire, există destul de multe alimente bogate in proteine ce se regăsesc adesea în dieta zilnică.

Toate structurile macromoleculare formate din aminoacizi se numesc proteine. Din punct de vedere chimic, proteinele nu sunt altceva decât polimeri, adică substanțe chimice, iar aminoacizii sunt elementele constitutive.

Proteinele sunt în mare parte responsabile pentru desfășurarea corectă a proceselor metabolice, controlează și stabilizează transformările energetice și afectează, de asemenea, buna funcționare a tuturor țesuturilor.

Surse de proteine

Produsele bogate în proteine sunt: ​​carnea, ouăle, produsele lactate (lapte, iaurt, lapte, brânză, smântână), nucile, cerealele , leguminoasele.

Combinând produse bogate in fibre cu cele bogate in proteine, puteți obține o dietă echilibrată și sănătoasă.