Ai masina pregatita pentru concediul de iarna?

anvelope iarna ieftine

Sarbatorile se apropie cu pasi rapizi si odata cu ele si timpul petrecut alaturi de familie si concediile din acea perioada. Un mijloc de transport facil folosit de majoritatea in perioada concediului este masina. Avantajele sunt simple, iti faci singur programul, poti sa iei cat de multe bagaje vrei la tine si nu esti constrans de un program fix de condus. Insa multi soferi neglijeaza starea masinii inainte sa plece cu ea la drum lung, astfel putand fi trecute cu vederea nereguli ce ar putea pune viata in pericol in timpul condusului si strica toata experienta sarbatorilor. Pe langa inspectia motorului si a sistemului de articulatii a masinii, o alta parte a masinii ce trebuie atent studiata inainte de plecare in concediu o reprezinta setul de anvelope. La ce mai exact trebuie sa fiti atenti:

Inspectia anvelopelor

  • starea cauciucului

Anvelopele au in medie o durata de viata intre 8 si 10 ani. In timp, pot aparea microfisuri sau crapaturi pe flancul anvelopei, din cauza expunerii indelungate la caldura sau depozitarii necorespunzatoare. Daca depistati galme sau alte deformari ce pot provoca accidente grave in timpul folosirii lor, este recomandat sa schimbati anvelopa sau anvelopele. De asemenea, daca depistati fisuri pronuntate atat pe flanc, cat si pe toata suprafata anvelopei, luati in considerati montarea altora noi.

  • martorul de uzura

In special in cazul unor anvelope de iarna, inaltimea profilului este cruciala pentru folosirea lor in siguranta si pentru o performanta ridicata. Aderenta cauciucului in zona cu zapada pronunanta este garantata de inaltimea profilului, cu cat este mai inalt, cu atat permite o mai buna eliminarea a zapezii de pe suprafata de contact si patrunde mai usor in stratul de zapada, ajungand la asfalt. Nu se recomanda sa plecati la drum lung cu anvelope ce sunt folosite pana la martorul de uzura. Acest aspect este important de studiat atat in cazul unor anvelope iarna cat si cauciucuri all season.

  • profilul anvelopei

In prezent, legislatia auto in vigoare stipuleaza ca pe o axa a masinii trebuie sa fie montate acelasi profil de anvelopa. In cazul masinilor cu tractiune integrala, se recomanda sa aveti acelasi profil pe toate 4 rotile si cu acelasi grad de uzura. Daca anvelopele au grad de uzura diferit, senzorii masinii pot interpreta asta ca fiind din cauza terenului de rulare si sa forteze diferentialul masinii sa mute puterea de la o punte la alta. In timp, asta poate afecta sistemul de tractiune al masinii.

  • presiunea anvelopelor

Majoritatea autoturismelor au un marcaj pe masina cu dimensiunile anvelopelor recomandate pentru acea masina si presiunea recomandata in functie de numarul de pasageri si numarul de bagaje. Este important sa aveti o presiune adecvata in cauciucuri atunci cand conduceti pe distanta lungi cu masina incarcata, astfel incat calitatea condusului sa nu fie afectata si anvelopele sa nu se uzeze neuniform. Acest aspect este valabil in special in cazul unor cauciucuri de iarna

Anvelopele sunt singurul si cel mai important contact pe care masina il are cu asfaltul, prin urmare starea lor este cruciala pentru siguranta si calitatea condusului. Nu trebuie sa neglijati acest aspect si analizati cu atentie caucicurile masinii de fiecare data cand aveti ocazia si in special inainte sa plecati la un drum lung. Montati anvelope noi daca considerati ca starea celor prezente pe masina nu este satisfacatoare, siguranta dvs este in joc.