Abecedarul de Nutriţie Cum asociem alimentaţia echilibrata cu un stil de viaţa sanatos

Aflăm din Abecedarul de Nutriţie şi informaţii despre ce înseamnă „echilibrul nutriţional”. Potrivit autorilor, pentru a atinge acest echilibru, hrana trebuie să conţină substanţe nutritive în următoarele proporţii: glucide – 50-55%, proteine – 15-20% şi lipide – 30-35%.

În ceea ce priveşte consumul de lichide, o alimentaţie sănătoasă este completată de 2-3 litri de lichide necalorice zilnic. Alte sfaturi de luat în calcul pentru o alimentaţie corectă şi echilibrată, oferite de prof. univ. dr. Nicolae Hâncu, sunt: să servim micul dejun acasă, nu în maşină sau pe stradă, să nu sărim peste prânz şi să luăm cina între orele 19:00-21:00.

O altă lecţie de nutriţie şi sănătate a ghidului ne propune asocierea alimentaţiei sănătoase cu un stil de viaţă sănătos, urmat în paralel. Un stil de viaţă sănătos nu înseamnă doar urmarea unui program de alimentaţie corect şi echilibrat, ne atrage atenţia prof. univ. dr. Nicolae Hâncu, iar o alimentaţie sănătoasă va fi pe deplin eficientă doar dacă este asociată cu celelalte componente ale unui stil de viaţă sănătos: activitatea fizică, somnul odihnitor, moderaţia în consumul de alcool şi renunţarea la fumat.

Astfel, pentru ca regulile şi sfaturile pentru o nutriţie sănătoasă să producă cele mai mai bune efecte, vom face zilnic activitate fizică de intensitate moderată, timp de 30-60 de minute, sub formă de plimbări şi alergări în aer liber, înot, exerciţii la sala de fitness sau acasă, pe bandă şi bicicletă etc. Regula somnului sănătos şi odihnitor presupune 7-9 ore pe noapte,
dintre care minimum o oră înainte de miezul nopţii. Totodată, abecedarul ne recomandă să evităm atât fumatul activ, cât şi cel pasiv, care este la fel de dăunător pentru buna funcţionare a organismului.

Aflaţi mai multe informaţii şi sfaturi cu privire la asocierea alimentaţiei sănătoase cu un stil de viaţă la fel de sănătos în lecţia 10 din „Abecedarul de Nutriţie” – „Să fim propriii noştri nutriţionişti”.

Respectând în paralel toţi aceşti paşi, vom obţine cele mai bune rezultate ale procesului de alimentaţie sănătoasă: menţinerea sănătăţii organismului, modelarea corpului, controlul apetitului alimentar, un somn mai bun, dar şi amplificarea tonusului psihic.

Despre toate acestea, precum și despre beneficiile unei alimentații sănătoase în viața de zi cu zi, puteți citi în „Abecedar de Nutriție”, ghidul tău expert în nutriție și alimentație, care te învață în 10 pași simpli cum să fii propriul tău nutriționist! Cartea include principalele reguli de nutriție populațională, necesare pentru o bună funcționare a organismului, precum și toate informațiile utile pentru un stil de viață sănătos.
Editat sub egida Academiei Române,

„Abecedarul de Nutriție” este disponibil în librării şi poate fi achiziționat online pe site-ul oficial.