
LA ULTIMA SESIUNE DE TESTE DIN PRE-SEZON, ECHIPELE AU TESTAT TOATE PNEURILE, CU EXCEPTIA CELOR DE PLOAIE
TESTELE DE LA BARCELONA CONFIRMA CA PNEURILE, IN FUNCTIE DE COMPOZITIE, SUNT SI CU PESTE DOUA SECUNDE MAI RAPIDE DECAT IN 2014
PIRELLI VA NOMINALIZA COMPOZTIILE PENTRU MARELE PREMIU AL AUSTRALIEI IN URMATOARELE TREI ZILE
Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: „Barcelona a fost ultima oportunitate pentru echipe de a testa interactiunea dintre noile monoposturi si pneurile dezvoltate pentru acest sezon, pneuri care sunt mai rapide comparativ cu cele de anul trecut. Am vazut o diferenta de doua secunde, diferenta care ar putea fi chiar mai mare la pneurile de compozitie soft. Modul in care pneurile interactioneaza cu monoposturile s-a schimbat si acest lucru poate afecta setarile si strategia. Chiar daca temperatura asfaltului a ajuns la 31 grade Celsius, vremea a fost mult mai rece decat vom vedea la majoritatea curselor din aces sezon, ceea ce va fi un alt factor de care trebuie sa se tina cont, in special cu pneurile de compozitie hard. Echipele au avut la dispozitie intreaga gama P Zero 2015, inclusiv pneurile super soft, care vin cu o compozitie complet noua. Cel mai bun timp pe tur a fost stabilit cu pneurile soft, timp care a fost cu doua secunde si jumatate mai bun decat timpul de pole din 2014. Chiar daca a si plouat, echipele au parcurs putine tururi cu pneurile intermediare, iar cele de ploaie nu au fost folosite deloc. Comparativ cu 2014, echipele sunt mult mai bine pregatite acum pentru noul sezon.”
In afara gamei dezvotlate pentru 2015, echipele au putut testa si o compozitie medium prototip, adusa de Pirelli in scopuri de dezvoltare. Acest tip de pneuri nu a avut niciun marcaj colorat pe flancuri.
Fiecare echipa are alocate 110 seturi pentru teste in sezonul 2015.
Seturi de pneuri aduse la Barcelona: 463 (inclusiv cele ramase de la testele anterioare) din care: 36 supersoft; 85 soft; 137 medium; 72 hard; 66 intermediare; 47 ploaie, 20 medium prototip.
Seturi de pneuri utilizate: 290
din care: 30 supersoft; 74 soft; 122 medium; 42 hard; 4 intermediare; 0 ploaie, 18 medium prototip.
In cele patru zile de teste s-au parcurs 3.502 tururi (comparativ cu 3.134 tururi la sesiunea anterioara de teste de la Barcelona si 2.294 tururi la Jerez), performantele fiind mai bune decat cele inregistrate in timpul calificarilor pentru Marele Premiu al Spaniei (timpul de pole 1m:25,232 s). Timpul stabilit de Rosberg vineri a fost si cel mai bun de la Barcelona, pilotul echipei Mercedes fiind mai rapid decat Grosjean, care a parcurs saptamana trecuta un tur cu timpul de 1m:24,067 s, cu pneuri supersoft.
Pana acum, echipele au parcurs in total 41.048,3 km in testele din pre-sezon.
Urmatoarea iesire pe pista a echipelor din Formula 1 va fi vineri, 13 martie, in prima sesiune de antrenamente libere pentru Marele Premiu al Australiei de la Melbourne. Pirelli va nominaliza compozitiile pentru prima cursa a anului in urmatoarele trei zile.
Cele mai multe tururi cu un set de pneuri:
Medium 26 tururi Ericsson ziua 1
Soft 15 Massa 1
Rosberg 4
Hard 27 Nasr 4
Supersoft 5 Ericsson 1
Perez 3
Nasr 4
Hulkenberg 4
Medium Prototip 28 Raikkonen 3
Intermediare 6 Hamilton 1
Kvyat 1
Cei mai buni timpi si alegerea pneurilor pentru fiecare zi:
Ziua 1 Massa (Williams) 103 tururi 1m23.500s
Ziua 2 Rosberg (Mercedes) 106 tururi 1m22.792s
Ziua 3 Hamilton (Mercedes) 76 tururi 1m23.022s
Ziua 4 Bottas (Williams) 89 tururi 1m23.063s
Toate drepturile rezervate - LivePR - AiPress.ro
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro