Marele Premiu al Republicii Singapore calificari

22 septembrie 2014

Singapore, 20 septembrie 2014 – Cu primii doi piloti, Lewis Hamilton si Nico Rosberg, in prima linie a grilei, Mercedes a obtinut a saptea dubla din acest sezon. Dupa o sesiune extrem de stransa, strategia pentru cursa va fi decisiva. Calificarile pentru Marele Premiu al Republicii Singapore au fost cele mai stranse din acest sezon, Hamilton fiind cel mai rapid cu pneurile P Zero Rosu supersoft. Diferenta dintre el si Nico Rosberg a fost de doar sapte miimi.

In prima parte a calificarilor (Q1), care s-au desfasurat la temperaturi de 28 grade Celsius (ambientala) si 34 grade Celsius (temperatura asfaltului), majoritatea pilotilor au folosit atat pneurile soft, cat si cele supersoft. In finalul sesiunii toti pilotii au folosit pneurile supersoft, o situatie neobisnuita tinand cont ca echipele de top foloseau de obicei doar compozitia mai dura pentru a trece de aceasta faza a calificarilor.

Cu o diferenta considerabila intre cele doua compozitii, de peste doua secunde, a fost obligatoriu ca si pilotii de top sa foloseasca cele mai moi pneuri in Q1, ceea ce a afectat strategia pentru restul sesiunilor. Intr-o lume ideala, pilotii din top 10 si-ar dori doua seturi de pneuri supersoft noi pentru Q3, ceea ce le-ar permite sa parcurga doua tururi rapide in incercarea de a obtine pole-ul. Drept urmare, o serie de piloti printre care Hamilton, Ricciardo, Alonso si Raikkonen, au decis sa parcurga un singur tur rapid in Q2 pentru a avea mai multe pneuri la dispozitie in Q3. Conform regulamentului pilotii din top 10 primesc un set suplimentar din compozitia mai moale nominalizata pentru o cursa. In Q3, ultima parte a calificarilor, toti pilotii au parcurs doua tururi rapide cu pneurile supersoft.

Cu 23 de viraje, circuitul din Singapore este cel mai virajat din calendarul competitional. Si acest lucru a contribuit la diferenta mai mare dintre cele doua compozitii deorece tractiunea la iesirea din virajale lente este cruciala. Este un circuit pe care este dificil sa depasesti si tocmai de aceea pozitia pe grila este foarte importanta, dar cu o diferenta atat de mare intre cele doua compozitii vom avea parte cu siguranta de o cursa interesanta.

Fernando Alonso (Ferrari) a fost cel mai rapid in ultima sesiune de antrenamente libere de sambata. Spaniolul, unul dintre cei trei piloti care au castigat aici in Singapore – a parcurs un tur cu timpul de 1m47.299s cu pneurile de compozitie supersoft.

“Am avut parte de cele mai stranse calificari din acest sezon si asta s-a datorat in mare parte diferentei dintre cele doua compozitii. Strategia joaca aici un rol si mai important, lucru subliniat de faptul ca toti pilotii au folosit pneurile supersoft inca din Q1. Lupta pentru pole a fost foarte stransa, cu un numar mare de posibili candidati la cea mai buna pozitie pe grila. Ne asteptam la o strategie cu trei opriri, dar totul depinde si de ceea ce se va intampla in cursa”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI

O strategie cu trei opriri este cea mai rapida pentru cursa de 61 de tururi. Conform simularilor, in care am tinut cont si de probabilitatea mare ca in primele tururi sa avem masina de siguranta pe pista, strategia ar fi: start pe supersoft, schimb pe supersoft in turul 20, tot pe supersoft in turul 36 si apoi pe soft in turul 51. Timpul cumulat in cursa ar trebui sa fie cu 10 secundem mai bun decat cei care opresc de doua ori (start pe supersoft, schimb tot pe supersoft in turul 22 si apoi pe soft in turul 44). Statistic sunt 100% sanse sa avem masina de siguranta pe circuit, deci acest lucru va afecta sigur si strategia fiecarei echipe.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram