De ce sa iti creezi un brand?

2 februarie 2023
Autor:
Bullet Media Advertising SRL-D

Ce face un produs, cum arata, cat costa sau chiar cum are deseori gust nu are nimic de-a face cu motivul pentru care il cumparam. De ce ai cheltui cu cativa lei in plus pentru 2 litri de Coca-Cola in loc sa cumpero o alta marca de Cola cu gust similar?

Deciziile de cumparare sunt adesea conduse de dorintele consumatorilor. Daca o companie, un produs sau un serviciu pare sa se alinieze cu valorile lor personale, este mai probabil sa cumpere. Despre asta este brandingul si de aceea este important acest serviciu de creare brand.

Ce este un brand?

Branding este modul in care o afacere se diferentiaza de alte linii de produse sau servicii similare. O marca distinge un produs sau serviciu. Aceasta include designul, numele, sigla, schema de culori sau muzica asociate cu marca ta.

Marcile de succes se straduiesc sa-si puna clientii tinta in cea mai buna pozitie posibila pentru a achizitiona un produs sau un serviciu. In mod ideal, conceptul tau de brand ii va face sa doreasca sa iti cumpere produsele, deoarece perceptia lor asupra produsului tau este in concordanta cu convingerile sau preocuparile lor.

Ia, de exemplu, marcile auto Lexus si Toyota ale caror modele apartin aceleiasi companii-mama. In multe privinte, aceste vehicule sunt similare si chiar impartasesc unele dintre aceleasi parti si tehnologii. Dar marcile sunt distincte: Lexus evoca un sentiment de lux, in timp ce Toyota se concentreaza pe fiabilitate.

Ce este Branding-ul si de ce este important?

Mai simplu spus, branding-ul este actul de a crea un brand. Dar conceptele, organizarea, executia si intretinerea care graviteaza in jurul branding-ului pot fi implicate. Toate etapele procesului de branding implica alegerea sau crearea unor elemente menite sa evoce un sentiment specific in publicul tinta sau baza de clienti.

Branding-ul este important pentru ca iti diferentiaza produsul sau serviciul de cel al concurentei. Datorita acestuia, vei putea:

  • Iesi in evidenta in mintea consumatorilor tinta
  • Cresti recunoasterea marcii, astfel incat clientii sa iti poata identifica produsul dintr-o privire sau chiar prin cateva note muzicale
  • Trezeste emotii clientilor care se potrivesc cu identitatile lor personale
  • Iti unifici strategia de marketing in jurul unui set de elemente de marca
  • Oferi produsului sau serviciului tau un avantaj unic fata de un concurent.

Astfel, in momentul in care iti creezi un brand inseamna sa te asiguri ca produsul sau serviciul tau indeplineste asteptarile clientilor tinta si ii face sa se simta asa cum doresti. Daca brand-ul tau rezoneaza cu potentialii tai clienti, va genera loialitate.

De asemenea, un rol vital il au retelele de socializare, in special pentru o afacere online sau un site web deoarece ancoreaza marca in mintea bazei de clienti vizate.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram