Cum se creeaza o strategie de brand? Pasi si exemple

20 octombrie 2022
Autor:
Bullet Media Advertising SRL-D

In sectorul de marketing apare adesea termenul „brand”: brand lider, non-brand, brand personal etc. Cu toate acestea, semnificatia sa este mai confuza din punct de vedere comercial: ceea ce implica, nevoia de a recruta sau nu un expert, sau costul branding-ului.

Ce este o strategie de brand?

Marca, o componenta cheie a identitatii unei organizatii, desemneaza un nume sau un tip de produs fabricat de o anumita companie. Acesta din urma are un semn care permite consumatorului sa-l distinga si sa-l asocieze cu firma. Promovarea marcii este o parte esentiala a dezvoltarii afacerii tale. O strategie de branding iti permite sa oferi companiei tale o voce si o identitate, sa asociezi valori cu aceasta, dar si sa cresti constientizarea consumatorilor. Cu atat de multe resurse, instrumente si platforme disponibile astazi, dezvoltarea unei strategii de marca poate fi mai putin solicitanta sau mai costisitoare decat se astepta.

Mai simplu spus, o strategie de branding prin definitie, cunoscuta si ca strategie de dezvoltare a marcii, este un plan pe termen lung pentru atingerea unei serii de obiective pe termen lung care au ca rezultat identificarea si preferarea marcii tale de catre consumatori. O strategie de branding de succes cuprinde misiunea marcii, promisiunile facute clientilor sai si modul in care acestea sunt comunicate.

Adesea, inteleasa gresit, o strategie de brandng nu este identitatea vizuala, adica suma logo-ului, a schemei de culori sau a site-ului tau, desi aceste elemente creative sunt o parte integranta a branding-ului. O strategie de brand se invarte in jurul tuturor elementelor intangibile care, de-a lungul timpului, contribuie la constientizarea marcii, echitatii si sentimentelor.

Care sunt diferitele strategii de branding?

Iata cele 4 strategii diferite de branding: branding de produs, branding dupa gama, branding-umbrela si branding de aprobare.

  • Branding de produs: compania identifica unul sau mai multe produse individuale cu propria marca, strategie, promisiune si pozitionare pe piata. Fiecare produs nou pe care compania il produce devine astfel un brand distinct.
  • Strategie de marca dupa gama: compania reuneste o gama de produse sau servicii care se incadreaza in aceeasi arie de expertiza, sub aceeasi marca unica cu propria strategie de marca, promisiune si pozitionare, ramanand in acelasi timp legata de strategia si pozitionarea generala a marcii principale.
  • Strategia de brand-umbrela: compania marcheaza o multitudine de produse sau servicii, linii sau game de produse sau servicii, sub un singur brand.
  • Strategia de legare a marcii: compania intareste valoarea de marca a unei game de produse sau servicii prin punerea acesteia sub un brand-mama, ceea ce face posibil sa profite de valoarea, promisiunea si pozitionarea marcii principale. Brandurile de legaturi beneficiaza in esenta de ce este mai bun din ambele lumi, fiind suficient de independente pentru a avea propriul branding, pozitionare si promisiune.

Daca ai nevoie de o strategie potrivita pentru brandul tau acceseaza acum https://armeanu.ro!

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram