6 modalități prin care pot fi diversificate ancorele în comunicate de presă

Unul dintre obiectivele unui comunicat de presă distribuit online este, fără doar și poate, optimizarea pentru motoarele de căutare a site-ului distribuitorului sau a firmei pe care distribuitorul, agenție de PR, sau marketing online, o reprezintă. Îmbunătățirea poziționării în rezultatele motoarelor de căutare este o preocupare majoră care, pe zi ce trece, devine din ce în ce mai interesantă. „Regulile jocului” se schimbă frecvent, așa că o bună capacitate de adaptare și diversificare a tacticilor este esențială pentru a obține rezultate bune.

Munca de optimizare a comunicatului de presă pentru motoarele de căutare nu este lucru ușor. Vremurile în care două sau trei link-uri care ținteau aceleași cuvinte cheie au apus demult. Este nevoie de ancore complexe și diverse pentru a atrage atenția motoarelor de căutare care să ducă mesajul în fața publicului țintă. Cum poți diversifica ancorele pentru a avea un comunicat „de succes” pentru motoarele de căutare? Ei bine, ar fi câteva tehnici la îndemână.

1. Cuvintele cheie „long tail”

Fraza ta cheie principală s-ar putea să fie formată din două sau trei cuvinte și targhetează un public mai larg. De exemplu avem fraza cheie principală „comunicate de presă” care este excelentă, dar dacă vizezi o audiență specifică, long tail-ul „comunicate de presă pentru companii” sau „distribuție online comunicate de presă pentru companii” au șanse mai mari să ajungă la publicul țintă, respectiv companiile care au nevoie de un serviciu de distribuție a comunicatelor de presă pe care le redactează. Long tail-urile sunt perfecte pentru diversificarea ancorelor și pentru că sunt mai descriptive și ajută cititorul să-și dea seama ce poate găsi dacă urmărește link-ul.

2. Crearea de legături între cuvinte

În redactarea de conținut optimizat pentru motoarele de căutare această tehnică creează legături între anumite cuvinte dintr-o frază, legături bazate pe proximitate. Astfel, dacă într-un comunicat de presă, cuvântul cheie principal este „servicii de curățenie”, ancorele pot fi puse pe termeni relativi acestui domeniu, cum ar fi „detergenți pentru curățenie profesională”, „curățenie după constructor” sau orice alt termen cheie relativ cuvântului cheie principal. Astfel, se poate identifica legătura dintre cuvintele cheie cu subiectul comunicatului și considerarea lui ca un conținut unitar, relevant pentru domeniul său. Implicit, acest conținut va fi indexat în consecință.

3. Folosirea numelui de domeniu

Folosirea numelui de domeniu ca ancoră în textul comunicatului contribuie la extinderea ariei de ancore folosite, dar și mai important, va spune cititorului, din start, exact unde va fi direcționat odată ce va da click pe un link din corpul comunicatului. Odată ce a fost dezvăluită destinația, sunt șanse mari ca cititorul să nu mai aibă ezitări să meargă pe site-ul indicat de link, în cazul în care comunicatul i-a stârnit interesul.

4. Folosirea numelui firmei sau al brandului

Este recomandată utilizarea numelui firmei sau al brandului ca text al ancorei pentru unele dintre link-urile introduse într-un comunicat de presă. În mod normal, seria de comunicate de presă care pleacă din direcția unui brand să fie despre acel brand, iar inserarea numelui nu face altceva decât să confirme și să întărească subiectul sau ținta comunicatului. În plus, oferă link-urilor un caracter natural, deoarece este normal ca acestea să fie pe numele firmei. Acest caracter natural al link-urilor este apreciat de motoarele de căutare.

5. Folosirea sinonimelor

Pentru fiecare cuvânt folosit ca ancoră există o serie de sinonime care ar trebui folosite cu încredere pentru a extinde aria de acoperire a ancorelor dar și pentru evitarea repetiției în text. Sinonimele oferă și textului în sine o naturalețe care îl face ușor de parcurs și de înțeles de către cititor.

6. Numele autorului sau a unei persoane din companie

În cazul unui startup, o ancoră viabilă este numele fondatorului, iar în cazul companiilor mai mari, CEO-ul sau o altă persoană din top management poate apărea în comunicat, cu numele. De asemenea, ancora poate fi pusă și pe numele cuiva din departamentul de PR sau din cadrul agenției de PR care gestionează comunicarea companiei.

Diversificarea ancorelor este un „must” atât pentru a avea un text care curge natural, fără repetiții și fraze forțate doar pentru a introduce un anume cuvânt cheie țintă, dar și pentru a da valoare link-urilor inserate în text, din punctul de vedere al „atenției” motoarelor de căutare.