Cum intretinem instalatia GPL si cand o ducem la inspectie?

Intretinerea instalatiilor GPL

Cu siguranta multi soferi s-au intrebat in ce consta intretinerea unei masini care ruleaza pe GPL.

Sistemul GPL are nevoie de intretinerea constanta si un tratament special, mai ales atunci cand vorbim despre principalele sale componente. Specialistii recomanda vizita

Sistemul gpl si intretinerea acestuiala un service GPL o data pe an sau la 20 000 km, pentru a mentine cel mai bun nivel de functionare. Cele mai intalnite probleme intalnite la sistemul GPL sunt legate de sistemul de aprindere, functionare slab calitativa sau defectarea convertorului GPL.

Atunci cand vorbim despre probleme la sistemul de aprindere, cauza principala este vechimea bujiilor sau functionarea defectuoasa a bobinelor. Primele simptome ale acestui tip de problema sunt: pornirea dificila, accelerarea slaba si consumul excesiv de combustibil. Convertorul gpl este o parte foarte importanta a intregului sistem si trebuie verificata in amanunt. Durata de functionare a acestui convertor este de aproximativ 10 ani, dar este indicata verificarea acestuia macar o data pe an.

Trebuie sa constientizam faptul ca orice piesa a masinii se uzeaza in timp, iar piesele din sistemul gpl nu sunt cu nimic mai prejos si sunt dispuse si ele la uzare si defectare. Ce putem face? Trebuie sa fim atenti la orice semn de proasta functionare a motorului si sa mergem in mod regulat la un service gpl.

Frecventa inspectiei unui sistem GPL este recomandata de specialistul care a efectuat lucrarea si de instructiunile de la producator.

Cat de des ar trebuie sa mergem la inspectie? Unii specialisti in GPL sustin ca verificarea anuala este suficienta in timp ce altii sustin ca verificarea trebuie facuta la 10 000 km, 20 000 km sau chiar 50 000 km. Ar trebui sa tinem cont si de faptul ca o astfel de inspectie este mult mai complexa decat una efectuata la o masina traditionala. Din aceasta cauza, costurile inspectiei sunt mai ridicate deoarece implica mai multe elemente.

Tot specialistii in instalatii GPL indica schimbarea filtrelor de faza lichida o data la aproximativ 30 000 km si filtrul de faza volatila trebuie inlocuit dupa 20 000 km. In acelasi timp, bujiile instalatiei GPL lucreaza la temperaturi mult mai ridicate decat in cazul masinii traditionale, implicand astfel costuri suplimentare. Prin urmare, bujiile se uzeaza mult mai repede si trebuie schimbate la 20 000 km de functionare.

Daca vrem sa contribuim la intretinerea corecta a sistemului GPL si sa prelungim viata componentelor sale, trebuie sa alimentam numai de la branduri renumite, care nu adauga substante interzise si daunatoare.