4 pasi pentru creare de brand

Creare brand

Scopul procesului de creare brand este construirea de capitaluri proprii pentru companie. Capitalul de marca reprezinta setul de active asociate numelui marcii si simbolurile care adauga valoarea serviciilor. Capitalul de brand este un activ necorporal care creeaza o valoare reala a capitalului propriu al societatii mult mai multe decat activele corporale sau fluxurile de venituri. Pentru companiile de succes, capitalul de brand este cel mai valoros activ pe care il detin. Este important sa aveti o strategie de dezvoltare a brandului care sa va ghideze prin procesul de creare a brandului dvs.

Dezvoltarea unei strategii de brand poate fi unul dintre pasii cei mai dificili din procesul planului de marketing. Elementul reprezinta cea mai mare provocare pentru majoritatea intreprinderilor, dar este un pas vital in crearea identitatii companiei. 

Iata cativa pasi simpli pe care sa ii urmati in formularea strategiei de dezvoltare si creare a brandului.

Intelegeti ce inseamna branding 

Marca dvs. este mult mai mult decat un logo sau o linie de tag-uri captivanta. Este reputatia organizatiei dvs. si este vizibila pe piata. Prima definitie a “marcii” este numele dat unui produs sau unui serviciu dintr-o anumita sursa. Utilizat in acest sens, “marca” este similara cu sensul actual al cuvantului “marca comerciala”. Astazi, marca inseamna mai mult decat atat. “Brandul” dvs. este ceea grupul dvs. tinta crede atunci cand aude numele dvs. de marca. Este tot ceea ce publicul crede ca stie despre oferta dvs. de nume de marca – atat faptica, cat si emotionala.

Intelegerea procesului de creare a marcii

In cadrul strategiei dvs. de creare a brandului, includeti pozitionarea marcii, promisiunea marcii, cine sunteti (trasaturi de marca), povestea marcii dvs. si, in final, elementele si stilurile de brand.

Identificati si cunoasteti cumparatorii dvs. tinta 

Cine sunt clientii dvs. tinta? Daca spui “toata lumea”, faceti o greseala foarte mare. Cu cat focalizarea este mai ingusta, cu atat este mai rapida cresterea. Cu cat publicul tinta este mai divers, cu atat vor fi mai diluate eforturile dvs. de marketing. Cercetarea va ajuta sa intelegeti perspectiva si prioritatile clientului dvs. tinta, anticipati nevoile acestuia si puneti mesajul in limbajul care rezoneaza cu acesta. 

Cumparatorii sunt exemple ale cumparatorilor reali care influenteaza sau iau decizii cu privire la produsele, serviciile sau solutiile pe care le comercializati. Acestea sunt un instrument care intareste increderea in strategii pentru a convinge cumparatorii sa va aleaga mai degraba decat pe un concurent.

Brandingul emotional: noua paradigma pentru conectarea brandurilor la oameni 

Un aspect important al strategiei de dezvoltare a brandului dvs. este de a crea un atasament emotional pozitiv fata de brand care creeaza un raspuns pentru public fara ca publicul sa vada produsul sau sa se confrunte direct cu serviciul. Acesta poate fi aspectul cel mai dificil si adesea neglijat al unei strategii de succes in crearea marcii. Aceasta este si situatia in care lipsa unor cercetari cuprinzatoare privind identificarea nevoilor si dorintelor publicului tinta (personaje) poate face sau poate sparge o incercare de a dezvolta un atasament emotional pozitiv intre marca si publicul sau. Daca nu se realizeaza in mod eficient, se va dezvolta un spatiu de comunicare intre perceptia interna a marcii si perceptia reala a cumparatorului.