Profesorii si invatatorii din regiunea Nord Vest care folosesc instrumente IT obtin rezultate mai bune la clasa

24 decembrie 2010

Cadrele didactice care au finalizat in luna octombrie 2010 programul “Dezvoltarea carierei in societatea cunoasterii in regiunea Nord-Vest” aplica la clasa in mod constant ce au invatat la cursuri.

Din evaluarea de impact realizata de Institutul de Stiinte ale Educatiei pe un esantion de 219 profesori (64,4% din mediul rural si 35,6% din mediul urban) reiese ca 87% dintre cadrele didactice chestionate implica elevii in activitati de lucru cu computerul, 56% sustin ca elevii sunt mai motivati, 50% ca acestia lucreaza mai bine impreuna si aproape 50% spun ca isi prezinta ideile cu mai multa incredere.

Exista o stransa legatura intre nivelul de instruire a profesorilor in utilizarea tehnologiei informatiilor si masura in care acestia isi desfasoara activitatea in laboratoarele informatizate. Astfel, daca 10% dintre cadrele didactice care se recomanda ca fiind incepatori afirma ca isi desfasoara activitatea in laboratoare dotate cu computere pentru elevi, un procent dublu afirma ca sunt avansati si ca isi desfasoara activitatea in laboratoare de specialitate dotate cu calculatoare.

Nivelul de satisfactie profesionala este influentat de mediul in care cadrele didactice lucreaza. Profesorii cu cel mai scazut nivel de satisfactie profesionala predau in licee/grupuri scolare, din zone urbane dezavantajate, in care proportia de elevi apartinând familiilor cu probleme este peste 75%. Acesti profesori au o varsta medie sub 25 de ani si predau la mai putin de 20 de elevi/clasa.

40% dintre cadrele didactice considera ca lipsa computerelor afecteaza capacitatea instructionala a scolii.

Activitatea colaborativa pe wiki sau pe blog este incurajata de aproape 32% dintre profesori. Cadrele didactice care au implicat rareori elevii (sau deloc) in astfel de actiuni sunt in general incepatori.

42% dintre participantii la curs afirma ca utilizeaza deseori instrumentele de evaluare prezentate in cadrul proiectului; aceste instrumente sunt cel mai putin utilizate in cazul claselor cu peste 30 de elevi si in cazul disciplinelor din aria curriculara Matematica si Stiinte.

Peste 40% dintre participantii de la curs afirma ca si-au imbunatatit in mare masura atributele activitatii didactice: planificarea strategiilor de evaluare, planificarea unitatii de invatare, proiectarea activitatilor de invatare, modelarea procesului din perspectiva elevului, elaborarea obiectivelor operationale, utilizarea computerului, monitorizarea invatarii elevului.

Cadrele didactice sub 25 de ani sustin in majoritate (80%) ca si-au imbunatatit activitatea de planificarea unitatii de invatare.

Exista un consens general in ceea ce priveste profesionalizarea participantilor ca urmare a participarii la acest curs, din perspectiva aplicarii conceptelor la clasa, ca si in ceea ce priveste rolul tehnologiei asupra cresterii achizitiilor invatarii, cresterii nivelului de motivare, implicarii in activitati.

Studiul de impact al proiectului va fi publicat pe portalul acestuia la finalul lunii decembrie 2010.

Obiectivele specifice ale programului de formare continua “Cariera didactica in societatea cunoasterii adaptata la regiunea NV” sunt formarea si certificarea cadrelor didactice in vederea implementarii cursului „Instruirea in societatea cunoasterii”, tiparirea suportului de curs pentru cadrele didactice participante la formare, asigurarea calitatii programului de formare a cadrelor didactice, dezvoltarea oportunitatilor de cariera pentru dascalii din grupul tinta.

Proiectul este realizat in parteneriat de catre SIVECO Romania si reprezentantii Casei Corpului Didactic din judetul Maramures si este co-finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane - POS DRU 2007-2013. Finalizarea proiectului va avea loc pe 31 martie 2011.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram