S a lansat proiectul quot;Fii activ la orice varsta quot; care promoveaza conceptul de imbatranire activa pe piata muncii

8 octombrie 2014

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) a lansat proiectul strategic „Fii activ la orice varsta!” (POSDRU/123/4.1/S/131974), finantat din Fondul Social European (FSE) in cadrul Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 (POS DRU), Axa 4 – „Modernizarea Serviciului Public de Ocupare”.
Beneficiarul proiectului este Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, iar grupul tinta vizat este reprezentat de 43 de institutii ale Serviciului Public de Ocupare (SPO).
Proiectul este implementat in parteneriat cu doua companii nationale (SC Rusu&Bortun Consultanta SRL si SC System&Network Solutions SRL), are o durata de 18 luni si un buget total de 13.098.285,91 lei. Obiectivul general al proiectului il constituie constientizarea in randul clientilor SPO a importantei conceptului de imbatranire activa pe piata muncii si oferirea de instrumente informative specifice necesare institutiilor SPO.
Proiectul isi propune realizarea unei campanii de informare adresata atat persoanelor peste 55 ani (seniori), cat si angajatorilor prin care se va promova la nivel national necesitatea prelungirii vietii active a persoanelor din aceasta categorie vulnerabila.
In primele trei luni de implementare a proiectului s-au desfasurat in paralel, la nivel national, doua tipuri de cercetare: una sociala si de opinie, respectiv una antropologica. Cercetarea sociala a constat in intervievarea a 500 de someri inregistrati cu varste cuprinse intre 55-64 de ani si a 50 angajatori. In rapoartele de cercetare sociala elaborate s-a concluzionat faptul ca 60% dintre seniori isi doresc sa mai lucreze, insa nu au identificat posturi vacante pentru pregatirea lor, in timp ce angajatorii evita incadrarea acestora din cauza capacitatii reduse de adaptare la noile cerinte tehnologice.
Pe de alta parte, cercetarea antropologica, folosind criterii socio-psiho-culturale, a reliefat faptul ca, ajunsi la pragul pensionarii, varstnicii prefera veniturile sigure ale sistemului asistential, cautand sa ramana doar informal pe piata fortei de munca sau sa-si completeze veniturile din activitati temporare.
In baza rezultatelor cercetarilor mai-sus mentionate, se vor elabora cinci strategii de comunicare (una generala si patru specifice: online, PR, evenimente si publicitate), strategii care vor sta la baza stabilirii conceptelor creative pentru materialele tipografice, video si audio ce urmeaza a fi realizate.
Materiale tipografice vor asigura, pe de o parte, accesul grupului tinta vizat de campanie la informatii utile care sa le faciliteze acesul pe piata muncii, dar vor contribui si la asigurarea activitatilor de informare si publicitate vizate de proiect. De asemenea, prin diseminarea spoturilor video si audio in mass media se va asigura transmiterea mesajului-cheie vizat de campanie: necesitatea angajarii persoanelor varstnice in vederea prelungirii vietii active.
Proiectul prevede organizarea unei serii de evenimente, precum si diseminarea la nivel national a unui film de scurt metraj care va avea o puternica componenta motivationala privind drama prin care trec oamenii in momentul pierderii locului de munca.
Trebuie precizat faptul ca proiectul acorda importanta deosebita a componentei online a campaniei de informare, respectand tendintele actuale privind transmiterea informatiei. Astfel, prin realizarea site-ului proiectului, prin campania de bannere online, prin transmiterea periodica de newslettere si prin diseminarea de articole relevante pe conturile de socializare, se va asigura notorietatea serviciilor oferite de SPO, si implicit, se va contribui la cresterea gradului de ocupare a persoanelor peste 55 de ani.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram