Zmeura si toate beneficiile ei

Continutul de antioxidanti din alimentele vegetale, cum ar fi zmeura, poate ajuta la prevenirea unei game de conditii de sanatate.

Vitaminele C si E, seleniul, betacarotenul, luteina, licopenul si zeaxantina sunt toate exemple de antioxidanti si sunt prezente in zmeura.

Zmeura mai contine substante chimice vegetale numite flavonoide, care au efecte antioxidante.

Antioxidantii ajuta organismul sa elimine substantele toxice cunoscute sub numele de radicali liberi. Corpul produce unele dintre aceste substante in timpul proceselor metabolice, dar altele rezulta din factori externi, cum ar fi alimentele nesanatoase si poluarea. Alimentele nesanatoase includ alimentele procesate si cele bogate in grasimi si zahar.

Daca in organism raman prea multi radicali liberi, acestea pot provoca leziuni celulare, rezultand o serie de probleme de sanatate.

Zmeura este, de asemenea, o sursa buna de fibre. O cana de zmeura contine 8 grame (g) de fibre. Liniile directoare actuale recomanda ca adultii cu varsta de peste 19 ani sa consume intre 22,4 g si 33,6 g de fibre pe zi, in functie de varsta si sex.
Puterea creierului

Expertii au sugerat ca consumul unei diete bogate in antioxidanti poate contribui la sanatatea creierului si a sistemului neurologic.

Exista dovezi ca vitaminele C si E pot ajuta la protejarea capacitatii unei persoane de a gandi si de a-si aminti informatiile pe masura ce imbatranesc. Zmeura contine aceste vitamine antioxidante.

Aflati care alimente sunt surse bune de antioxidanti.

Sanatatea inimii

Cercetarile au aratat ca un grup de flavonoide, in special – antocianine – pot suprima inflamatia care poate duce la boli cardiovasculare. Antocianinele sunt prezente si in zmeura.

Diversi antioxidanti pot reduce riscul unei boli cardiovasculare, prevenind acumularea de trombocite si scaderea tensiunii arteriale utilizand mecanisme antiinflamatorii.

American Heart Association incurajeaza majoritatea oamenilor sa isi mareasca aportul de potasiu si sa reduca cantitatea de sodiu din dieta lor. Aceste ajustari dietetice pot ajuta la prevenirea hipertensiunii arteriale, un factor de risc pentru bolile cardiovasculare.

O cana de zmeura contine 186 miligrame (mg) de potasiu. AHA recomanda consumul a aproximativ 4.700 mg de potasiu in fiecare zi.

Fibrele din zmeura pot ajuta, de asemenea, la gestionarea sau prevenirea:

– tensiune arteriala
– nivelurile de colesterol
– obezitate
– boala de inima
– accident vascular cerebral

Prevenirea cancerului

Institutul National al Cancerului mentioneaza ca antioxidantii din surse alimentare provenite din agricultura bio pot ajuta la protejarea organismului impotriva cancerului pulmonar, esofagian, gastric si a altor tipuri de cancer.

In 2010, oamenii de stiinta au tratat celulele de cancer de stomac, colon si san cu un extract de zmeura rosie Meeker. Extractul a ucis peste 90% din celule. Cercetatorii au estimat ca antioxidantii au fost responsabili pentru aproximativ jumatate din distrugerea celulelor canceroase la san.

Articol optimizat in motorul de cautare Google de SEO WEB MARKETING  – Servicii promovare SEO Timisoara