fbpx

Unde se poate realiza ITP in Bucuresti?

ITP in Bucuresti

ITP sau inspectia tehnica periodica este o verificare prin care se certifica capacitatea autovehiculului de a participa la trafic. Este important ca masina sa indeplineasca absolut toate conditiile astfel incat circulatia pe strazi sa se desfasoare in conditii de maxima siguranta. Exista mai multe unitati autorizate ITP in Bucuresti, cum este de exemplu AlfaITP unde pot fi aduse vehiculele care sunt inregistrate pe teritoriul Romaniei.

Ce trebuie sa stie soferii?

ITP-ul trebuie realizat in mod obligatoriu la un anumit interval de timp, un functie de specificul fiecarui autoturism. Spre exemplu, masinile de uz personal sau comercial trebuie sa fie verificate la 1-2 ani, in timp ce masinile folosite pentru taximetrie sau scoala de soferi la 6 luni. Masinile noi au implicit ITP-ul valabil 2 ani.

Documente obligatorii pentru ITP

Conform AlfaITP.ro, soferii trebuie sa aiba asupra lor urmatoarele documente:

  • Certificatul de inmatriculare,
  • Asigurarea RCA valabila,
  • Cartea de identitate a autovehiculului,
  • Cartea de identitate a persoanei care prezinta autovehiculul la inspectie
  • Copia cartii de identitate a autovehiculului cu stampila in original daca masina este cumparata in leasing sau inregistrata pe o societate comerciala.

La efectuarea inspectiei tehnice periodice in Bucuresti, poate veni orice soferul atat timp cat are asupra sa toate documentele mentionate mai sus. Prezenta proprietarului nu este obligatorie in acest caz.

Inspectie tehnica periodica in Bucuresti | ITP in Bucuresti | AlfaITP.ro

inspectie-tehnica- periodica-in-Bucuresti

Intrega operatiune se desfasoara relativ repede. In prima faza, se verifica nivelul de poluare al masinii pentru a se stabili compozitia chimica a gazelor si a nivelului de zgomot. Un astfel de rezultat se obtine in urma introducerii unei sonde in teava de esapament.

Cea de-a doua etapa consta in verificarea sistemului de franare, iar la final sunt verificate principale elemente de siguranta ale masinii, precum sistem de directie, suspensie si rulare, starea si functionarea farurilor si a echipamentelor electrice ale masinii.

Pentru o evaluare cat mai corecta, masinile trebuie sa fie curate, in special caroseria, sasiul, ansamblurile si subansamblurile care sunt verificate. De asemenea, anvelopele trebuie umflate la presiunea nominala. In cazul in care masina prezinta anumite defectiuni, soferul este rugat sa remedieze problema cat mai repede, in caz contrar, nu se va elibera avizul de circulare.