Uleiuri sanatoase de care aveti nevoie in bucatarie

Uleiuri sanatoase

Regele incontestabil al uleiurilor a fost cu siguranta uleiul de masline, iar gramezile au fost scrise in lauda diverselor sale proprietati. Dar, in ultimii doi ani, au existat destul de multe alte uleiuri care au intrat in lumina reflectoarelor si au preluat mandria locului intr-o bucatarie contemporana.

Interesant este faptul ca acestea au existat in bucataria traditionala indiana din vremurile bunicii noastre si acum, expertii in sanatate si nutritionistii spun ca ar trebui sa ne intoarcem la utilizarea lor in gatitul zilnic.

Nutritionistii spun ca pana si uleiul de masline are limitari, deci este mai bine sa stiti despre diferitele uleiuri care functioneaza diferit pentru diferite forme de gatit. Deci, imbunatatiti-va mancarurile gourmet si ramaneti in forma cu aceste uleiuri de gatit …

Ulei de tarate de orez
Uleiul de tarate de orez contine acid lipoic care stabilizeaza nivelul zaharului din sange si reduce daunele din organism prin excesul de zahar. De asemenea, contine nutrienti unici cunoscuti pentru a mentine echilibrul corect al colesterolului.

Cu exceptia cazurilor in care provoaca alergie la cei predispusi la acesta, uleiul este considerat a fi unul dintre cele mai sanatoase uleiuri.

Utilizarea uleiului de tarate de orez Acest ulei poate fi folosit pentru sotare, coacere, prajire la tigaie si la gratar legume si carne, facandu-l astfel ideal pentru bucataria indiana. Are un prag pentru temperaturi ridicate si, prin urmare, este versatil. Cu aroma sa usoara de nuci, poate fi chiar folosit pentru a spori sosurile de salata si marinatele.

Ulei de cocos
Statele din sudul Indiei au folosit intotdeauna ulei de nuca de cocos pentru gatit, dar pentru multi este cunoscut mai ales pentru proprietatile sale cosmetice si ca ulei de par. In cele din urma, tarile occidentale s-au trezit si la numeroasele sale beneficii. Este considerat unul dintre cele mai versatile uleiuri din India si a fost folosit atat pentru gatit, cat si pentru scopuri medicinale. Se spune ca uleiul creste rata metabolica si suprima pofta de mancare. Are o durata lunga de valabilitate si sa dovedit eficienta in vindecarea bolilor fungice, cum ar fi piciorul atletului, herpesul, infectiile gatului si viermele. Uleiul de cocos are un continut ridicat de grasimi saturate – 87gm pentru fiecare 100 gm de ulei.

Este versatil si poate fi folosit pentru o varietate de scopuri – de la prajire adanca la coacere si prepararea dulciurilor si bunatatilor. In timp ce soiul nerafinat are o aroma puternica de nuca de cocos, uleiul rafinat este neutru atat in ​​gust, cat si in aroma.

Uleiul de susan
Acesta este considerat unul dintre cele mai populare uleiuri utilizate in India din cele mai vechi timpuri. Fabricat prin presarea semintelor de susan prajite, acest ulei este utilizat in cea mai mare parte in gatitul asiatic. Nutritionistul Dr. Nupur Krishnan spune: „Deoarece uleiul de susan contine niveluri ridicate de vitamina E, B6, magneziu, calciu, cupru si fier, are multe proprietati care sunt bune pentru sanatate. Acest ulei poate ajuta la reducerea tensiunii arteriale crescute si a colesterolului si beneficiaza in special un pacient cu diabet zaharat. ” Cu toate acestea, expertii sugereaza utilizarea cu usurinta.

Acest ulei poate rezista caldurii extreme si, prin urmare, este excelent pentru prajire. Se poate folosi pentru prajire, prajire adanca, prajire superficiala. Aroma inerenta de nuci completeaza tot felul de feluri de mancare. Exista o versiune de culoare deschisa disponibila, care poate fi utilizata pentru salate reci. Versiunea mai intunecata poate fi utilizata pentru a oferi o esenta de nuci preparatelor dvs.

Uleiul de in
Uleiul de in are o valoare nutritiva ridicata si are o cantitate mare de acizi grasi omega-3 si ajuta la digestie. Calitatile sale antiinflamatorii ajuta la vindecarea afectiunilor artritice. Are o durata de valabilitate redusa si nu poate fi utilizat la gatit la temperaturi ridicate.

Cunoscut pentru calitatile sale nutritive, uleiul de seminte de in ar trebui sa fie luat crud. Are un prag scazut pentru gatit la temperaturi ridicate. Si, asadar, ar trebui sa fie folosit in sosul de salata sau un adaos de ultim moment la legumele sau supa gatite. Pentru a obtine un beneficiu maxim, ar trebui sa aveti ulei cu iaurt,
branza de vaci, orez sau lapte degresat.