fbpx

Tripsta – Raport Anual 2014: Peste jumatate de milion de rezervari Atena si Cluj – destinatiile cele mai cautate de romani

In 2015, Tripsta se asteapta la o crestere semnificativa a numarului de bilete achizitionate de catre romani catre destinatiile lor traditionale de calatorie, cum sunt Grecia, Turcia sau Austria. In ceea ce priveste zborurile nationale, Tripsta estimeaza ca trendul ascendent va continua, mai ales in cazul calatoriilor care fac legatura intre Bucuresti si Cluj, Timisoara sau Iasi.
In 2014, romanii au cautat Istanbul si Cluj ca destinatii de calatorie, insa au rezervat zboruri mai ales catre Atena si Cluj
Anul trecut, romanii care folosesc Tripsta au cautat in principal destinatii de calatorie precum Istanbul, Paris si Viena, dar si Amsterdam, Barcelona, Munich, Frankfurt, Roma, Bruxelles ori Atena. Pe plan national, cele mai cautate au fost zborurile cu plecare din Bucuresti catre Cluj, Iasi si Timisoara.
In ceea ce priveste rezervarile propriu-zise, romanii au ales Atena, Istanbul si Viena pentru calatorii internationale, fara a ignora insa Amsterdam, Copenhaga, Paris, Londra, Berlin, Frankfurt sau Madrid. Pe plan intern, romanii au rezervat mai ales zboruri catre Cluj, Iasi, Bucuresti sau Timisoara.
In 2014, Tripsta a inregistrat in intreaga sa retea 2.1 milioane de cautari pentru destinatii internationale si 650.000 referitoare la zboruri nationale. In acelasi timp, peste jumatate de milion de rezervari internationale si peste 150.000 de rezervari pentru zboruri interne au fost realizate prin intermediul Tripsta.
Pentru a-si rezerva biletele de calatorie, utilizatorii retelei Tripsta au folosit in special computere tip desktop (83%), dar si dispozitive mobile (17%), aceleasi preferinte in materie de rezervari inregistrandu-se si in cazul calatorilor romani.
In privinta rezervarilor de pe dispozitivele mobile, Philip Brinkman, CEO al Tripsta, a declarat: “Rezervarile mobile au inregistrat o crestere de 115% in 2014 si ne asteptam ca aceasta crestere sa continue, in ritm accelerat, si pe parcursul lui 2015.”
Conform datelor Tripsta, pretul mediu platit pentru calatorii internationale a fost, anul trecut, de 193€, in timp ce pretul mediu pentru zboruri nationale a fost de 131€. Romanii au platit in medie 193€ pentru biletele de calatorie catre top 10 destinatii internationale preferate. Pe parcursul anului trecut, romanii au platit cel mai mult pentru a merge la Frankfurt (225€), Paris (227€) sau Londra (214€) si au dat sume mai mici pentru a ajunge la Istanbul (152€) sau Atena (166€), in timp ce biletele catre Viena, Amsterdam, Copenhaga, Berlin sau Madrid au costat intre 182€ – 204€.
Femeile si barbatii din Romania aleg aceleasi destinatii de calatorie, insa ordinea preferintelor difera
Atunci cand este vorba de barbatii si femeile din Romania, destinatiile lor de calatorie sunt aceleasi, insa difera ordinea destinatiilor unde vor sa mearga in vacanta mai intai.
In ceea ce priveste segmentarea rezervarilor de calatorie in functie de gen, Romania se aliniaza trendului international, barbatii facand 53% din totalul rezervarilor realizate prin intermediul Tripsta, in timp ce femeile sunt responsabile pentru 47%. In reteaua Tripsta, ponderea rezervarilor este de 55% pentru barbati si 45% pentru femei.
Atena, Istanbul si Viena sunt pe primele locuri atat in preferintele de calatorie ale femeilor, cat si in cele ale barbatilor din Romania. Parisul este urmatoarea destinatie pentru femei, urmat de Amsterdam, Copenhaga si Londra; pe de alta parte, barbatii prefera mai curand sa mearga la Amsterdam, Londra si Copenhaga inainte sa aleaga sa mearga la Paris.
Orasele germane Berlin, Frankfurt si Munchen sunt atractive ca destinatii de calatorie atat pentru femei, cat si barbati, in aceeasi situatie fiind si Madrid, Lisabona si Barcelona ori Praga si Roma.
Familiile de romani cu 3-4 membri merg la Paris, Generatia Y si cei in varsta aleg Atena
Romanii calatoresc impreuna cu familia imediata, care include, in mod normal, doi adulti si unul sau doi copii. Principala destinatie pentru familiile de romani sunt Paris, Londra si Madrid, dar si Dubai, Viena, Larnaca, Praga, Copenhaga, Barcelona si Tenerife.
In 2014, familiile au fost responsabile pentru rezervarea, in reteaua Tripsta, a peste 15.000 de zboruri.
Atunci cand vine vorba de Generatia Y, tinerii cu varste de 14-18 ani si adultii de 18-34 ani au fost responsabili pentru 61% dintre rezervarile realizate prin intermediul Tripsta anul trecut. Calatorii romani parte a Generatiei Y au calatorit in special la Atena, Istanbul, Copenhaga, Amsterdam si Viena.
Pe de alta parte, persoanele cu varste de peste 65 de ani nu au fost responsabile pentru o parte semnificativa a rezervarilor internationale realizate prin intermediul Trista (doar circa 4%) insa, atunci cand au calatorit, au rezervat zboruri mai ales catre Atena, Madrid, Viena, Paris si Munchen.
Calatorii – cele mai bune si cele mai putin indicate perioade?
Potrivit datelor Tripsta, exista perioade in care oamenii prefera sa calatoreasca sau sa rezerve calatorii si perioade care sunt mai putin solicitate pentru deplasari sau rezervari.
Anul trecut, in reteaua Tripsta, martie a detinut suprematia in rezervarea de calatorii dus-intors, decembrie a fost cea mai buna perioada pentru rezervarea de calatorii intr-o singura directie, in timp ce noiembrie a fost luna cea mai populara pentru rezervarea de calatorii indiferent de tipul lor (dus-intors sau intr-un singur sens).
Pe de alta parte, cele mai nepopulare perioade pentru rezervarea de calatorii au fost, anul trecut, iunie (pentru toate tipurile de rezervari), aprilie (pentru calatorii intr-o singura directie) si iunie (pentru calatorii dus-intors).
Atunci cand este vorba de perioadele pentru calatorie, august este luna preferata pentru calatorii “one way”, in timp ce decembrie este luna preferata pentru calatoriile dus-intors si celelalte tipuri de calatorii.
Anul trecut, pe site-ul Tripsta din Romania, cea mai populara zi pentru achizitia de bilete pentru calatorii internationale a fost 18 februarie, in timp ce numarul record de bilete achizitionate pe parcursul unei singure ore a fost inregistrat pe 5 februarie. Pe de alta parte, cele mai populare saptamani pentru calatorii in 2014 au fost, conform datelor Tripsta, saptamana 52 (27 decembrie 2014 – 3 ianuarie 2015), saptamana 16 (16 – 23 aprilie) si saptamana 21 (24-31 mai).
Cele mai putin populare perioade de calatorie anul trecut s-au dovedit a fi ianuarie (calatorii dus-intors) si februarie (calatorii one way si restul tipurilor de calatorii).
Business-ul Tripsta a crescut anul trecut; 2015 – planuri pentru lansarea rezervarilor de bilete de tren
Tripsta a lansat recent Raportul Tendintelor pe anul 2014, care include rezultatele globale ale companiei inregistrate, anul trecut, pe toate cele 39 de piete unde isi deruleaza activitatea. Raportul poate fi descarcat accesand urmatorul link.
Anul trecut, business-ul Tripsta a inregistrat o crestere de 32.1%, ajungand la 260 de milioane de euro, vanzarile de bilete de avion (98.7% din totalul volumului de business, reprezentand 257 de milioane de euro ) reprezentand principalul motor de crestere. Principalele trei piete responsabile pentru cele mai importante volume in cadrul businessului Tripsta au fost Marea Britanie (16.44%), Rusia (10.66%) si Germania (9.45%). Marea Britanie a condus si topul 3 al pietelor emergente in reteaua Tripsta, urmata de Africa de Sud si Emiratele Arabe Unite.
Dupa decizia de a renunta la rezervarile de hoteluri, Tripsta a decis sa puna accentul, incepand cu anul acesta, pe transportul de pasageri: compania ofera deja bilete de avion si feribot si intentioneaza sa e puna la dispozitie clientilor sai si optiunea de a achizitiona bilete de tren.
Anul trecut, serviciile Tripsta care au inregistrat cea mai importanta dezvoltare au fost receptionarea de SMS-uri (crestere de 308%, la 365.000) si serviciile de asistenta (crestere de 71%, la 121.127).
In ceea ce priveste echipa, Tripsta a crescut si a ajuns la 177 de angajati, mai multi cu 10% comparativ cu anul anterior; noii angajati s-au alaturat birourilor din Atena (21), Bucuresti (25) si Sao Paolo (4).
Tripsta este o agentie de turism online inovatoare, cu operatiuni in 42 de tari. Prin intermediul website-urilor sale, Tripsta le pune la dispozitie calatorilor zboruri ieftine si asigurari de calatorie in intreaga lume. Totul a inceput in 2005, cu lansarea Travelplanet24, divizia elena a tripsta, cand CEO & Co-fondatorul, Philipp Brinkmann, & Co-Fondatorul Kristof Keim, au decis sa dezvolte un sistem de rezervari online si aplicatii web innovative pe piata de nisa a calatoriilor online dinGrecia. La inceputul lui 2010, Travelplanet24 a luat decizia strategica de a intra pe noi piete europene prin brandul Tripsta. De atunci, Tripsta a pus accentul pe brand building, inovatie, tehnologie si expansiune.