Traverse de cale ferată – Pamirco

traversa cale ferata

În funcție de modul în care sunt fabricate, traversele pot fi proiectate atât pentru căi ferate normal cât și pentru încrucișări și macaze sau chiar pentru poduri. În oricare dintre cazuri, acestea sunt fabriate conform SR EN 13145+A1:2012. În același timp, traversele de acest tip sunt întocmite astfel încât să fie disponibile pentru orice tip de encartament.

Perfect ajustabile, se dorește menținerea acestora într-o stare cât mai puțin sau chiar deloc deteriorată, motiv pentru care un procedeu foarte des întâlnit și aplicat este  impregnarea cu ulei de creozot a traverselor de cale ferată, prin metoda vid-presiune. Bineînțeles, această procedură se realizează doar în conformitate cu standardele internaționale  EN 13991, EN 1014, EN ISO 2719, EN 252.

 Traverse de cale ferată – beneficii

Rezistența, durabilitatea, înlocuirea ușoară și  serviciul calitativ sunt doar câteva dintre caracteristicile indispensabile pe care trebuie să le avem în vedere când vine vorba de producția sau folosirea unor traverse de cale ferată.

         Deoarece procesul de fabricație, prelucrare, export și aplicare fizică a acestora este unul destul de complicat, trebuie să avem constant în minte mai multe aspecte importante. În primul rând, pentru a defini clar obiectul muncii, trebuie să știm că traversele de cale ferată reprezintă piesele care alcătuiesc suprastructura căii ferate și au ca scop preluarea, micșorarea și transmiterea sarcinilor primite de la șine către prisma căii ferate.

În dotare se regăsesc elemente destinate prinderii, numite și ecartamentul căii ferate. Ele facilitează legătura șinelor între ele, formând un cadru care se numește traversă. Ulterior, traversele sunt încastrate și rezemate în prisma căii ferate, asigurând stabilitatea acesteia atât pe plan orizontal, cât și pe plan vertical.

        Traversele de cale ferată din lemn și beton – preferințele cumpărătorilor

         Înainte de toate, una dintre cele mai cautate categorii de traverse este reprezentată de cele confecționate din lemn. Fie că este vorba de un lemn moale moale precum cel de brad, molid, pinului, salcâm, ulm sau plop sau chiar din lemnul foioaselor precum gorunul, fagul sau stejarul, există 3 tipuri de dimensiuni standard după care se realizează fabricarea traverselor, standarde reglementate de GOST 78-2004.

Datorită durabilității de care dă dovadă, cât și pentru obținerea și prelucrarea relativ ușoară a lemnului, acest tip de traverse sunt foarte fiabile, situându-se în topul achiziționărilor. Odată impregnate pentru calea ferată, traversele din lemn sunt placate, paletizate și depozitate conform cerințelor standardelor internaționale EN 13145.

Din pricina faptului că atunci când sunt arse, traversele de lemn emit în aer diferite substanțe toxice, o alternativă foarte bună pentru acest procedeu reprezintă reciclarea acestora.

Traverse de cale ferată din beton

Dacă un centru de reciclare nu se află în apropierea locului în care vă desfășurați activitatea, atunci puteți apela cu încredere la traversele de beton ca o alternativă a celor din lemn.

Fabricate prin clasicul principiu de betonare, acest gen de traverse de cale ferată sunt destinate conexiunilor feroviare urbane, metrourilor sau tramvaielor.

Armatura betoanelor este alcătuită din 10, 12 toroane, formate la rândul lor prin răsucirea între ele a 3 corzi cu diametrul de 3 mm, greutatea medie a unei traverse din beton putând să ajungă chiar la 250 kg. Fiind foarte grele, înlocuirea este un proces dificil. Din acest motiv, construcția lor presupune funcționarea pe termen îndelungat – nedegradându-se, sunt rezistente la umiditate și la temperaturi extreme.

Nu în ultimul rând, un aspect la fel de important de știut este și că pentru liniile SNCFR sunt necesare traverse din beton de tipul T 13; TS 13; T 16 si T 17, T18, T 26, T29, timp în care pentru liniile industriale potrivite sunt traversele de  tip Ti si Tsi.

                  Traverse de cale ferată fabricate din materiale atipice

Deși momentan nu sunt la fel de în vogă precum traversele din lemn și beton, putem apela și  alte materiale cel puțin la fel de potrivite pentru fabricare. De pildă, și în cazuri rare, se folosește piatra. Plasticul este folosit preponderent în Japonia și, nu in ultimul rând, oțelul este materialul cel mai regăsit în componența traverselor din Rusia.

Totuși, cel mai important aspect atunci când vine vorba de fabricarea, comercializarea sau aplicarea traverselor de cale ferată este ca firma parteneră să beneficieze de autorizație de furnizor feroviar și certificate omologa te tehnic-feroviar pentru produsele feroviare și standardizate după SR OHSAS 18001:2008,SR EN ISO 9001:2015 și SR EN ISO 14001:2015 și, nu în ultimul rând, aprobare a managementului calității, toate acestea asigurând fiabilitatea și siguranța linilor de tren, cât și munca de calitate a echipei la care ați apelat.