Touch Media recomanda clienților otimizarea pentru dispozitivele mobile a website urilor

Acum o luna, Google a lansat un update important. Conform celei mai recente actualizări de algoritm, toate website-utile trebuie să se alinieze noilor cerințe ale “pieței”, să devină mobile responsive.
Google pune în vedere proprietarilor de website-uri să le optimizeze pentru orice tip de device folosit de utilizator (mobil, tableta, desktop etc.). În sens contrar, website-urile pot fi penalizate, pot pierde indexările sau traficul ce provine din google.
De ce Google ar putea penaliza website-urile nealiniate noilor cerințe? Google își dorește să ofere utilizatorilor produsele și serviciile de cea mai bună calitate și, drept urmare, valorifică feedback-ul acestora. De altfel, reperul Google este experiența utilizatorului și, în funcție de răspunsul celui care accesează website-ul, acesta îl poziționează prioritar (pe prima pagină), secundar (în paginile secundare) sau îl elimină din afișaj.
Dintotdeauna, Google a poziționat un website folosind un anume algoritm. O coordonată importantă a algoritmului este rata de respingere, care se explică prin cât de repede părăsește utilizatorul pagina accesată și dacă derulează, după ce o părăsește, o altă căutare pe aceeleași cuvinte cheie, accesând un website concurent. Dacă rata de respingere este mare înseamnă că experiența utilizatorului în raport cu website-ul în cauză nu este una pozitivă, ceea ce determină Google să îl poziționeze slab în căutări.
Tranziția la mobile browsing este o realitate pe care nu o putem trece cu vederea. În acest moment, mai bine de 35% din totalul traficului online vine de pe dispozitivele mobile.
Având în vedere această stare de fapt, Google e în plin proces de modificare a algoritmului de căutare, ceea ce înseamnă că poate să detecteze dacă site-ul este sau nu optimizat pentru mobil, dacă este sau nu “mobile friendly”.
Ultima actualizare de algoritm face ca site-urile compatibile cu ecranele dispozitivelor mobile să aibă întâietate în căutări față de cele neoptimizate pentru mobil. Și asta pentru că experieța utilizatorului este una plăcută în interacțiunea cu website-ul respectiv. Acesta nu mai este nevoit să efectueze acțiuni suplimentare (mărire, micșorare, stânga, dreapta) în timpul accesării website-ului.
Avantajele de a avea un website optimizat și pentru mobil și tabletă (tema de mobil sau responsive) sunt legate nu numai de o mai bună indexare, SEO și poziții mai bune sau poziții care se păstrează pe motoarele de căutare, ci și de ușurința cu care utilizatorul poate naviga, conversiile în vânzări, marketing. In cazul unui website care nu este optimizat, rapoartele arată că utilizatorul părăsește site-ul după maximum 1 minut, în timp ce pe un website dedicat pentru mobil utilizatorul își petrece mai mult timp decat pe varianta desktop.