Studiu de caz: Actiune de comunicare online prin comunicate de presa

31 iulie 2010
Autor:
dowmedia08

comunicat de presaDe cele mai multe ori, in momentul in care aveti un produs sau serviciu nou, cea mai mare provocare este popularizarea lui. Pentru ca publicul tinta sa afle despre noua dumneavoastra oferta si sa aiba toate informatiile necesare pentru a se convinge ca ii propuneti o solutie viabila care ii poate satisface o anumita nevoie, principalul instrument este comunicarea.  Instrumentele comunicarii scrise adaptate mediului online se dovedesc a fi foarte eficiente atunci cand vine vorba de distributia informatiilor specifice legate de un nou produs sau serviciu.  Comunicatul de presa este forma sub care informatiile pot fi distribuite in mod eficient, astfel incat sa atraga atentia, sa fie preluate de site-uri specializate, astfel incat informatia sa ajunga la o audienta cat mai larga. De ce in mediul online?

online In primul rand pentru ca accesul la informatie nu este limitat de intervale orare, clientul potential are posibilitatea de a accesa informatia primita in momentul in care are dispozitia necesara pentru a o trata cu atentie. In cazul in care oferta pe care o are in fata ii starneste interesul are oricand posibilitatea de a accesa site-ul firmei unde poate gasi mai multe detalii, astfel incat sa poata lua o decizie de cumparare. Din punctul de vedere al transmitatorului mesajului, informatia distribuita pe internet prezinta avantaje competitive din punctul de vedere al raportului costuri – impact (audienta).  Demersurile de comunicare sustinute in mediul online au puterea de a aduce trafic pe site-ul firmei, fapt care determina o probabilitate mult mai mare de a obtine comenzi prin intermediul formularului de comanda postat pe site.  Scopul final al actiunilor de comunicare online este starnirea interesului in vederea transformarii site-ului in principalul instrument generator de vanzari. Comunicate de presa in serie pentru o informare coerenta

ziare LivePR s-a implicat in campania de comunicare a celor de la Syonic Timisora, firma specializata in solutii IT pentru domeniul medical. Syonic a creat sistemul informatic medical ICMed si cardul electronic de sanatate, solutii deja functionale in mai multe unitati medicale din tara, atat spitale cat si cabinete de medicina de familie. Desi este un sistem functional care aduce o serie de avantaje utilizatorilor, nu era cunoscut decat de un public restrans. De aceea am propus o informare a publicului, intr-un limbaj accesibil, despre ceea ce inseamna sistemul ICMed si cardul electronic de sanatate, ce functionalitate are, ce beneficii are atat pentru pacient cat si pentru medic, dar si costurile pe care la implica folosirea sistemului. Pentru a reusi o comunicare cat mai eficienta am decis o campanie de informare prin comunicate de presa care sa fie implementata in trei etape. In fiecare dintre cele trei etape ne-am concentrat pe distribuirea unor seturi de informatii astfel incat sa cuprindem toate elementele esentiale ale functionalitatii sitemului ICMed si a cardului electronic de sanatate. In prima faza am oferit, sub forma de comunicat de presa, date generale despre sistem, si am oferit o imagine de ansamblu asupra avantajelor pe care utilizarea unui astfel de sistem le poate oferi atat medicilor cat si pacientilor. Am incercat sa punem in evidenta facilitatile unei interactiuni permanente medic-pacient prin intenrmediul acestui sistem online.  Primul comunicat poate fi vizualizat pe LivePR in sectiunea „Comunicate de presa”, categoria „Sanatate”. In cel de-al doilea comunicat ne-am concentrat pe avantajele pe care pacientii le au in momentul in care devin utilizatori ai sistemului, despre modul in care le este facilitata comunicarea cu medicii. De asemenea, am introdus informatii legate de costurile pe care utilizatorul trebuie sa le suporte in momentul in care intra in reteaua ICMed. Am incercat sa scoatem in evidenta faptul ca pretul reprezinta un avantaj copetitiv al sistemului. Tot in categoria  „Sanatate” de pe LivePR. Al treilea comunicat a venit pentru a completa avantajele sistemului din punctul de vedere al personalului medical. Am descris modul in care accesul medicului la informatiile specifice din istoricul medical al pacientului pe care il are in fata poate imbunatati interventia in cazul specific cu care se confrunta. De asemenea, am evidentiat avantajele pe care le prezinta utilizarea sistemului in managementul cabinetului medical si cel al relatiei medic  - autoritati. Comunicatul poate fi vizualizat: „Live PR - Sanatate”. Distribuirea comunicatelor de presa  newsboy Comunicatele de presa au fost distribuite prin site-ul LivePR, prin alte site-uri specializate in distributia de astfel de materiale si prin contactarea individuala a unor site-uri specializate astfel incat sa acoperim un numar cat mai mare de receptori, avand in vedere relevanta subiectului propus pentru publicatia contactata:

Dupa distribuirea informatiilor prin aceste publicatii online cat si prin site-urile specializate in comunicate de presa, o serie de alte site-uri au preluat comunicarile emise si le-au distribuit catre cititorii lor. Astfel am reusit sa maximizam expunerea de care a beneficiat fiecare dintre comunicatele transmise. targetEfecte, Rezultate. Ca urmare a actiunilor intreprinse am reusit sa informam publicul despre ceea ce reprezinta sistemul informatic medical ICMed si cardul electronic de sanatate. Publicul a inceput sa manifeste interes pentruserviciile oferite, fapt demonstrat de cresterea numarului de vizitatori pe site pe durata desfasurarii actiunii de comunicare. Publicul a receptionat mesajul, l-a analizat, iar in momentul in care a considerat ca are nevoie de informatii suplimentare a accesat site-ul. Prin seria de comunicate, am reusit sa sporim popularitatea acestui sistem.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram