Stresul zilelor moderne ne afecteaza viata profesionala

Cand simtiti ca picati prada deadline-urilor, asteptarilor si obiectivelor pe termen lung, ajungeti sa va inecati starile de stres si anxietate in doze extra de cafea si zahar. Sunteti sensibile la stari negative, inclusiv iritabilitate sau frustrare in conditii de stres? Nu putem inlatura acest virus care se regaseste in viata fiecarui adult, insa il putem tine sub control:

Solutii temporare
Ar trebui sa stiti ca ceea cea de-a treia ceasca de cafea este intr-adevar o solutie temporara pentru energia diminuata sau starea de spirit redusa. De-a lungul timpului, excesul de cafeina si gustarile bogate in zahar, combinate cu stresul si stilul de viata sedentar, produc un dezechilibru perfect, rezultand un ciclu de oboseala, dezechilibre nutritive si raspuns scazut la stres.

Stresul poate fi bun
Stresul afecteaza toata lumea si este o parte inevitabila a vietii. Sensibilitatea la stres variaza de la persoana la persoana, la fel ca raspunsul la stres. Perioadele scurte de stres pentru a depasi letargia sau pentru a spori performanta constituie un raspuns pozitiv si sanatos la starile de stres. Vorbim, deci, despre o forta pozitiva pentru a spori mecanismele de adaptare la stres, precum si pentru a alerta organismul sa faca schimbarile necesare ale stilului de viata.

Stresul poate fi rau
Pe de alta parte, stresul este perceput ca o experienta negativa atunci cand acesta oboseste corpul, provoaca probleme comportamentale si fizice si contribuie la bolile cronice. Aceasta stare de “suferinta” poate produce suprareactie, confuzie, concentrare slaba si anxietate. Neuronii din creier, in general, “vorbesc” intre ei, dar in timpul stresului sustinut de-a lungul timpului, aceste procese neuronale sunt oprite, afectand memoria, capacitatea de a invata si raspunsul la stres. Interesant, pentru oamenii cognitiv sofisticati, raspunsul la stres poate fi de asemenea activat pur si simplu prin gandirea unei situatii stresante!

Intelegerea fiziologiei stresului in curs de desfasurare
Atunci cand stresul este prelungit, glandele suprarenale devin in cele din urma epuizate, iar noi resimtim rezultatele oboselii suprarenale. Excesul de cortizol se elibereaza in organism si slabeste sistemul imunitar, ceea ce poate provoca dezechilibre ale zaharului din sange, rezistenta la insulina, tulburari de dispozitie si somn, oboseala cronica, hipertensiune arteriala, diabet zaharat, raceli frecvente sau infectii si crestere in greutate.

Stresul la locul de munca: cresterea preocuparii la nivel mondial
Acest model fiziologic de stres este valabil in locul de munca modern, in care presiunile multiple de a efectua mai multe task-uri, schimbarea contextului economic, concedierile, reducerea salariilor si cresterea volumului de munca impreuna cu nemultumirea sau lipsa de sprijin sunt toate surse majore de stres. Invatati sa va adaptati la stres!

Dezvoltarea capacitatii de a anticipa factorii de stres si de a construi auto-control prin utilizarea unei comunicari eficiente, considerata o forma de inteligenta emotionala, minimizeaza stresul. Sustinerea emotionala prin actiuni desfasurate in timpul liber si conexiunile sociale poate, de asemenea, contracara unele dintre efectele negative ale stresului.