Sanco Grup - Interviu cu proprietarul Alexandru Blaș

6 martie 2018
Autor:
Silkweb

Alexandru BlașTotul a inceput in urma unei pozitii de job ca reprezentant de vanzari/furnizor la o firma de papetarie. Pe masura ce piata s-a canibalizat, orientarea de business s-a schimbat si ea, alegand mai mult partea de etichetare. Focusul, pe aceasta cale, a devenit Dymo.

Discutam astazi cu Alexandru Blaș, proprietar al firmei Sanco Grup SRL, si aflam mai multe despre afacere, cum s-a nascut aceasta si ce a intampinat in cadrul businessului, de-a lungul timpului.

 

Buna ziua! Va multumim ca ati acceptat sa ne acordati acest interviu. Va rugam sa ne spuneti cateva cuvinte despre dumneavoastra

Buna ziua si dumneavoastra si multumesc pentru invitatie. As dori sa incep cu o amintire din tinerete, pe vremea cand lucram in comert, in anii ‘90. Patronul restaurantului unde lucram in acea vreme, ofiter marinar retras la pensie, mi-a deschis mintea cu privire la modul in care puteam face bani. Inca nu aveam suficiente resurse sa incep o afacere pe cont propriu si nici oraselul de provincie in care locuiam in acea vreme nu oferea mari oportunitati.
In 1996 am luat decizia de a ma muta in Bucuresti. O scurta perioada am lucrat tot in comert, era tot ce stiam sa fac si o faceam bine. Ma cam saturasem de serviciu de noapte, lucram intr-o discoteca renumita, si imi doream sa fac altceva. M-am angajat reprezentant de vanzari la o firma de papetarie.

 

Cum s-a nascut ideea Sanco Grup si de ce ati ales acest domeniu?

Ca reprezentant de vanzari am invatat multe lucruri utile si in momentul in care patronul firmei a luat decizia de a vinde firma, am facut pasul catre propria afacere. Vanzarea firmei se facea catre o firma concurenta iar noi toti urmam sa mergem sa lucram pentru noua firma. Nu mi-a placut ideea si asa s-a nascut Sanco Grup.

 

Cat de usor sau greu a fost, de fapt, sa va lansati cu incredere in acest proiect?

La inceput nu a fost usor, dar am beneficiat de increderea unor furnizori care mi-au oferit produse cu plata la termen, am contactat clienti din portofoliul meu si am dat drumul la treaba. In scurt timp am castigat increderea lor (furnizori si clienti deopotriva) si firma s-a dezvoltat rapid. Dupa o perioada am observat ca piata de papetarie incepuse sa se "canibalizeze", majoritatea firmelor avand aceeasi furnizori, marginile incepuse sa scada. Am fost nevoit sa gasesc o alta cale pentru dezvoltare. Am vazut o oportunitate in distribuirea produselor de etichetare DYMO, am contactat direct furnizorul extern si asa s-a nascut Sanco Grup - distribuitor de sisteme de etichetare DYMO.

 

Care sunt problemele intampinate cel mai des in cadrul afacerii dumneavoastra?

Cea mai mare provocare a fost sa creez o echipa unita, loiala si foarte bine instruita. Imi propusesem sa fac din colegii mei manageri foarte bine instruiti. Eram constient ca o parte din ei vor pleca la un moment dat. Multumirea mea a fost ca au plecat la mai bine, potentialul firmei in acele momente nu reusea sa asigure veniturile necesare pentru mentinerea lor. Cu multi dintre ei inca tin legatura. Sunt bucuros pentru ce am realizat.
In acest moment echipa Sanco Grup este alcatuita din 9 oameni, cel mai vechi are 13 ani in firma iar "cel mai nou" are deja 2 ani! Suntem pe un drum bun.

Care sunt cele mai eficiente strategii de promovare pe care le folositi?

Provocarea cea mai mare este educarea pietei. Acum avem ceva ajutor si de la legiuitor privind modul in care trebuie semnalizate, identificate anumite produse. Cel mai eficient mod de promovare a fost demonstratia la client. In prezent, am investit intr-un site nou pe care dorim sa-l dezvoltam. Vrem nu vrem, comertul se va muta pe mediul on-line. Vom vedea in ce masura vom reusi sa captam atentia pietei pentru produsle DYMO, stiut fiind faptul ca aceste produse sunt destul de nisate.

 

Cum vedeti piata eCommerce din Romania? A evoluat conceptul de magazin online comparativ cu perioada de inceput a afacerii dumneavoastra?

Evolutia pietei e-commerce este exploziva: nu esti in mediul on-line, nu existi. In urma cu 5 ani foloseam site-ul ca mijloc de informare, acum vindem prin intermediul lui.

 

Ce planuri de dezvoltare aveti pe viitor si cum vedeti evolutia magazinului Sanco Grup in anii urmatori?

Ne vom alinia noilor tendinte de comert electronic si dorim sa castigam increderea partenerilor nostri. Magazinul virtual trebuie sa devina o interfata prietenoasa pentru cei care il vor accesa, sa fie usor de utilizat, sa poti comanda usor produsele pe care ti le doresti.

 

Ce sfaturi aveti pentru antreprenorii care doresc sa investeasca intr-un magazin online pe nisa in care activati?

Eu personal am o mare problema in a "comunica" cu robotii, dar acesta este viitorul. Te adaptezi si supravietuiesti.
Mi-as dori sa pot obtine informatii detaliate despre produsul pe care vreau sa il comand, sa gasesc usor recomandari in functie de nevoia de etichetare pe care o am. De multe ori gasesc doar informatii tehnice, caracteristici ale produselor nu si beneficiile si avantajele care decurg din acestea.

Va multumim!

Sanco Grup ofera sisteme de etichetare si consumabile DYMO, precum si sisteme de prindere si fixare si consumabile aferente RAPID. Alege si tu produse lor de inalta calitate!

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram