Rolul continutului de calitate in procesul eficient de optimizare SEO

Indiferent de viteza de încărcare a paginii web, modalitatea de prezentare grafică și atracția pe care o manifestă în fața unui vizitator, un site web nu va putea niciodată să fie mai bun sau mai important decât conținutul sau informațiile pe care acesta le prezintă.

Informații relevante de ultimă oră

Pentru a obține efectul dorit, informațiile publicate vor trebui să fie în orice moment proaspete, actualizate, atractive pentru clienți, pe cât posibil complete (nimănui nu-i place să caute subiectele de care este interesat printr-o multitudine de pagini și surse) și nu în ultimul rând corect redactate din punct de vedere gramatical.

În acest caz devine importantă angajarea unei persoane care să se ocupe în permanență de crearea, editarea și furnizarea materialelor de care site-ul dumneavoastră are nevoie pentru a se păstra în topul preferințelor utilizatorilor. În termeni tehnici, totalitatea textelor și descrierilor de pe o pagină web poartă denumirea de conținut iar persoana anume desemnată să se ocupe de furnizarea lui se numește redactor conținut web.

Ce face un specialist în redactarea conținutului ?

În primul rând, trebuie remarcat faptul că un site, pentru a fi apreciat de către utilizatori, pentru a ajunge și a se păstra în primele rezultate ale motoarelor de căutare, trebuie să beneficieze de postări regulate și atractive. Un redactor de conținut web nu se ocupă strict de publicarea informațiilor pe site-urile dumneavoastră, sfera lui de acțiune implicând și alte activități conexe precum realizarea de titluri și sloganuri atractive, texte ale reclamelor de promovare și prezentări interactive.

Totodată, un copywriter bun va putea lucra împreună cu departamentul de marketing pentru realizarea unor anunțuri, comunicate de presă sau trimiterea de mesaje către abonați prin intermediul email-ului (newsletter periodic). Toate aceste activități nu sunt însă o sarcină tocmai ușoară, necesitând în prealabil o documentare riguroasă asupra subiectului descris, o cunoaștere cât mai bună a pieței și comportamentelor sociale și în final o bună înțelegere a problemelor financiare sau a strategiilor de marketing modern.

Conținutul de calitate este esențial

Orice copywriter știe că un text bun trebuie să includă un mesaj sau o idee care să prezinte interes pentru cititori și care să îi determine să treacă la o anumită acțiune precum fidelizarea acestora ca și vizitatori ai paginii respective, înscrierea la newsletter sau comandarea unor produse.

Motoarele de căutare indexează paginile web în baza unor algoritmi, iar în ceea ce privește partea de conținut, rolul cel mai important îl reprezintă existența cuvintelor cheie. La fel ca și în mediul jurnalistic, orice text realizat pentru optimizare SEO trebuie să fie de mărime medie, să cuprindă informații de bază dar și detalii semnificative iar la nevoie să poată fi rezumat prin câteva fraze scurte care să surprindă esențialul.

Misiunea de bază a unui copywriter este să folosească într-o manieră cât mai eficientă cuvintele cheie, respectând o anumită pondere, dar fără a le repeta în mod inutil sau forțat.