Responsabilitate sociala prin poveşti digitale în cea de a treia ediţie a trainingului internaţional NGOs Communication Camp

Cea de-a treia ediţie va fi organizată în perioada 27 mai – 8 iunie în Păuleşti, judeţul Prahova şi reprezintă iniţiativa Asociaţiei D.G.T. şi a şapte organizaţii non-profit din Cehia, Croaţia, Estonia, Irlanda, Italia, Polonia şi Ungaria. Participanţii vor avea oportunitatea să se familiarizeze cu modalităţile de promovare a proiectelor sociale şi a politicilor de tineret prin intermediul unor brief-uri specifice agenţiilor de comunicare şi publicitate. Astfel, aceştia vor putea propune strategii coerente de comunicare şi proiecte de CSR care să răspundă nevoilor departamentelor de comunicare din care provin şi autorităţilor publice sau a companiilor private cu care colaborează.

“Proiectul are deja o tradiţie şi am reuşit până în prezent să formăm peste 50 de tineri implicaţi în mod activ în 27 de organizaţii non-profit europene care derulează proiecte de dezvoltarea societăţii civile. Cea de-a treia ediţie răspunde la nevoile acestora de a afla noi instrumente digitale şi tehnici de storytelling prin care pot comunica în mod eficient proiectele şi campaniile”, a declarat Emilia Radu, coordonatoarea proiectului NGOs Communication Camp. “Ne dorim să încurajăm ONG-urile să investească mai mult efort în construirea şi consolidarea departamentelor de comunicare, în formarea tinerilor. Prima ediţie a proiectului a fost şi primul demers european de formare a specialiştilor în comunicarea non-profit prin metode de educaţie non-formală şi ne bucurăm să observăm că tot mai multe agenţii de comunicare şi buticuri creative au multiplicat ideea proiectului la nivel european”, a adăugat Emilia Radu.

Participanţii vor experimenta tehnici eficiente de activare a creativităţii precum 6-3-5, 6 thinking hats sau lotus blossom, şi vor descoperi sub îndrumarea trainerilor cum pot deveni povestitori digitali sau cum îşi pot construi brandul personal. Mai mult, aceştia vor contribui la dezvoltarea platformei proiectului o platformă unde ONG-urile pot parcurge ghiduri de comunicare gratuite, metode de educaţie non-formală, prezentări despre PR, identitate de brand, web-design, social media, back-pack journalism. La sfârşitul trainingului, 8 organizaţii europene şi 32 tineri vor avea în bagaje know-how-ul necesar pentru a creşte vizibilitatea proiectelor lor şi vor primi certificatul Youthpass acreditat de Comisia Europeană care le atestă competenţele dobândite în cele 12 zile de sesiuni interactive . Pe termen lung, proiectul este un semnal de alarmă pentru toate ONG-urile care au nevoie să îşi actualizeze strategia de comunicare şi să o alinieze la practicile specifice erei digitale.