Recomandari anvelope de iarna pentru sezonul 2015 2016

Sezonul rece poate aduce multe neplaceri pentru soferii din Romania, neplaceri pe care dumneavoastra le puteti evita cu usurinta echipandu-va autoturismul cu anvelope de iarna sau anvelope all season. Acestea au scopul de a creste nivelul sigurantei si confortului, fiind proiectate si fabricate intr-un mod specific.
Desi legislatia specifica faptul ca anvelopele de iarna devin obligatorii din momentul in care drumurile devin inzapezite sau inghetate, acestea sunt o necesitate vitala pentru siguranta dvs din momentul in care temperatura aerului atinge nivelul de 7 grade Celsius. La aceasta temperatura anvelopele de vara devin rigide, pierzand considerabil din performantele lor obisnuite.
Compusii din care sunt fabricate anvelopele de iarna sunt produsi din cauciuc si silicati naturali, ce ajuta la mentinerea flexibilitatii acestora. Flexibilitatea scade odata cu nivelul temperaturii aerului, acest lucru ducand la pierderea tractiunii si manevrabilitatii. Conform celor de la Continental , compusii utilizati prezenti in anvelopele de iarna devin rigizi abia cand temperatura atinge niveluri extreme, si anume – 40 de grade Celsius.
In ceea ce priveste aspectul benzii de rulare la anvelopele de iarna, acesta este unul specific, special conceput pentru a oferi performanta, siguranta si confort la un nivel ridicat in conditii de iarna (zapada, noroi, polei).
Numeroase blocuri de cauciuc si caneluri adanci de pe anvelope au rolul de a creste aderenta automobilului la carosabilul inzapezit sau umed specific sezonului de iarna. Striatiile prezinte pe aceste blocuri au randul de a creste tractiunea si manevrabilitatea, fiind o inovatie specifica anvelopelor de iarna (acestea apar si pe un numar de anvelope all season).
Intr-un test realizat de cei de la Continental pe anvelope de iarna in Canada, impreuna cu doua cluburi auto locate importante, s-au obtinut informatii importante refeitoare la distantele de franare ale masinilor echipate cu anvelope de iarna.
Conditiile in care s-a desfasurat testul: temperatura de -20 de grade Celsius, drum asfaltat acoperit cu zapada de 3 – 5 centimetri si gheata. Au fost utilizate masini cu transmisie automata si ABS, iar masinile 4×4 testate au folosit modul de conducere AWD (tractiune integrala).
Rezultatele au aratat ca masinile echipate cu anvelope de iarna franeaza mult mai eficient decat cele echipate cu anvelope all season, distanta de franare fiind redusa cu aproximativ 25%, sau 2 pana la 3 lungimi de masina. Tinand cont ca in multe cazuri o astfel de distanta poate insemna extrem de mult in trafic, acest test a dovedit inca o data de ce vital ca masinile sa aiba montate anvelope de iarna.
Desigur, anvelopele all season raman o alternativa buna si economica, dar insuficienta in conditii de iarna mai grea.
Ramanand la capitolul teste, campionul incontestabil in ultimii ani continua sa fie producatorul german Continental, profilul ContiWinterContact TS 850 iesind castigator in majoritatea testelor la care a participat, ocupand locul 1 la aproape toate specificatiile testate. Aceasta anvelopa este recomandarea premium a AnveloSHOP si AnvelopeMAG pentru sezonul de iarna 2015/2016.

Specificatii tehnice ContiWinterContact TS 850:

– Manevrabilitate si franare optime in conditii de iarna
– Numarul ridicat de blocuri de cauciuc si striatii ajuta la cresterea tractiunii si a performantei la franare pe zapada si gheata. In acelasi timp, acestea permit rularea cu viteze ceva mai ridicate si ofera manevrabilitate imbunatatita in curbe.
– Distanta de franare scurta pe gheata / polei
– Lamelurile si striatiile de pe anvelope ajuta la eliminarea stratului subtire de apa de se formeaza pe drumurile inghetate, ajutand la reducerea distantei de franare in astfel de conditii.
– Grad de confort ridicat; durata de viata marita
– Datorita ranforsarilor interne si a compusilor speciali utilizati in momentul productiei, aceste anvelope sunt silentioase si au o uzura la rulare foarte ridicata.
Dimensiuni
Latime: intre 155 si 225 mm; Raza: intre 14 si 17 “; Indici de viteza: T, H, V.

Cateva sfaturi referitoare la anvelopele de iarna:

1. Montati patru anvelope de iarna: este recomandat sa echipati patru anvelope de iarna pentru a putea circula in siguranta. Echiparea cu doar doua anvelope de iarna pe puntea de tractiune, desi practicata des inca, nu este deloc optima.
2. Este vital ca setul de anvelope echipat sa contina anvelope asemanatoare, de preferat identice; astfel evitati probleme cu stabilitatea si manevrabilitatea.
3. Verificati nivelul de uzura al anvelopelor: o anvelopa uzata reprezinta un pericol pentru dvs, in special pe drumuri foarte dificile.
4. Presiunea anvelopelor pe timp de iarna trebuie verificata des, deoarece frigul cauzeaza scaderea acesteia; mentineti anvelopele la o presiune ceva mai ridicata.
5. Autoturismele cu tractiune integrala sau 4×4 nu va garanteaza siguranta pe timp de iarna. Trebuie sa va pastrati atentia si sa circulati cu vitezele recomandate pentru a evita accidente sau derapaje.
Trebuie sa fiti atent cand va alegeti anvelopele de iarna, deoarece legea este destul de stricta in cazul lor. Pentru a evita amenzile drastice, verificati daca apare marcajul obligatoriu M+S (M&S sau MS la unele produse) pe flancul anvelopelor pe care vreti sa le achizitionati. Daca la un control al politiei se constata lipsa acestor marcaje de pe anvelope, riscati sa fiti sanctionat cu amenzi de pana la 2 100 de lei si cu suspendarea talonului.
Pe unele anvelope de iarna veti gasi de asemenea marcajul muntelui cu fulg de nea. Acest marcaj arata ca respectivele anvelope au fost proiectate pentru a circula si in conditii mai dificile de iarna, la temperaturi foarte scazuate si pe drumuri inzapezite. Acest marcaj nu este reglementat in niciun fel de legislatie, avand doar scop informativ referitor la anumite proprietati ale anvelopei.