fbpx

Raport anual tripsta 2015: crestere de 14 a rezervarilor si de 12 22 a vanzarilor precum si inceperea drumului spre a deveni

2015 a fost un an plin pentru tripsta, dat fiind ca a insemnat atat fuziunea cu airtickets® in primavara cat si o crestere relevanta in ce priveste cele mai importante aspecte de business, in ciuda crizei economice din Grecia vara trecuta.

Cu vanzari totale de 514,6 milioane euro in 2015 (crestere de 12,22%), principala sursa de venit pentru tripsta anul trecut au fost biletele de avion, care au adus in total 509 milioane euro, in crestere cu 11,95% fata de anul precedent si reprezentand 98,9% din totalul veniturilor companiei. Anul trecut a insemnat si o crestere importanta a serviciilor suplimentare oferite de catre tripsta, cea mai mare crestere fiind inregistrata de catre serviciul de inchiriere de masini (216%), urmat de cel de rezervare de hoteluri (64%).
Topul 3 al pietelor emergente in reteaua tripsta anul trecut este ocupat de Norvegia, Suedia si China, in timp ce pietele care au avut cele mai mare contributii au fost Marea Britanie, Germnia, S.U.A., Franta Australia si Grecia – astfel, Marea Britanie isi mentine locul fruntas detinut si in 2014, cand era urmata de Rusia si de Germania (care acum ocupa locul secund).
“Atunci cand ne uitam inainte, suntem incurajati de posibilitatile pe care le avem. Ne vom concentra pe cei trei piloni ai dezvoltarii tripsta: un focus pe OTA multimodala, Customer Experience & Loyalty si o cultura centrata pe date. Lucram sa devenim o OTA multimodala, prin imbratisarea produselor noastre principale si oferirea unei selectii ample de optiuni de calatorie drept raspuns cererii in crestere a pasagerilor” a declarat Philipp Brinkmann, Co-Fondator si CEO, Tripsta

Tripsta in 2015: cifre si recorduri-cheie

In data de 30 septembrie s-a inregistrat un nou record al vanzarii de bilete, 7.801 fiind vandute in acea zi in reteaua tripsta, in timp ce ziua in care s-au realizat cele mai multe rezervari a fost 1 decembrie, cand 5.452 de rezervari au fost finalizate.
Numarul mediu al rezervarilor realizate in intrega retea intr-o ora a fost de 260 in 2015, in timp ce numarul mediu de bilete vandute intr-o ora s-a ridicat la 389 anul trecut.
Impartirea intre barbati si femei a utilizatorilor la nivel global vede un numar mai mare de rezervari fiind facute de barbati, 59,05% din totalul rezervarilor fiind gestionate de ei, in timp ce femeile sunt responsabile pentru 40,95% din totalul rezervarilor.
Dispozitivele de tip desktop continua sa fie preferatele utilizatorilor tripsta atunci cand fac rezervari (fiind folosite pentru 78,5% din totalul rezervarilor), in timp ce rezervarile de pe dispozitive mobile reprezinta 21,5% din total, in crestere insa fata de cei 17% din 2014.

2015: perioade preferate pentru rezervat si calatorit, companii aeriene si destinatii preferate

Cea mai populara perioada pentru rezervarea vacantelor in 2015 a fost luna noiembrie – cu 139.531 de rezervari realizate – in timp ce luna cel mai putin populara pentru rezevari – cu doar 105.675 – a fost august.
Rezultatele globale din reteaua tripsta arata ca perioada preferata de utilizatorii companiei pentru calatorit luna decembrie 2015 (127.271 rezervari), o perioada medie a fost februarie (70.518 rezervari) in timp ce cea mai populara perioada pentru calatorit a fost 14-20 decembrie care a inregistrat anul trecut 36.072 de rezervari.
Companiile aeriene preferate in 2015 au fost Aegean Airlines (93.854 rezervari), urmata de SAS (54.726 rezervari), Turkish Airlines (52.681 rezervari), Air Berlin (39.811 rezervari) si Iberia (35.310 rezervari).
In ce priveste companiile aeriene low cost preferate topul 5 e alcatuit din Ryanair (25.045 rezervari), urmat de JetStar Asia (13.690 rezervari), Germanwings (5.518 rezervari), Norwegian (5.242 rezervari) si Tiger Airways Singapore (5.042 rezervari)
Zborurile si rutele domestice au fost foarte importante in toate pietele in care tripsta are operatiuni, ele fiind in principal conexiuni intre capitale si ale orase din respectivele tari.
Zborurile domestice romanesti nu au facut exceptie de la regula, cele mai importante zboruri interne conectand alte orase importante de capitala Bucuresti. Costul mediu al acestor zboruri a variat intre 120 euro si 303 euro.

Tripsta 2015: oamenii si rezultatele de HR

Echipa tripsta a continuat sa creasca in 2015, ajungand la 262 angajati pana la 31 decembrie (in crestere cu 51% fata de anul precedent), ca urmare a 76 de noi angajari in toate birourile si pe toate pozitiile din retea si un numar total de 16 trainees.
In prezent, echipa globala tripsta este alcatuita din 24 de nationalitati impartite in birourile de pe glob, cu o varsta medie de 32 de ani si fiind predominant femei (54% comparativ cu 46% barbati).

Compania pune accent pe training si investeste mult in aceasta zona, iar anul 2015 a insemnat 7.166 ore interne de training (27 ore FTE) si 1.598 ore externe de training (6 ore FTE) in cadrul companiei.
Raportul complet al tendintelor anuale de piata poate fi gasit pe site-ul tripsta.

Despre tripsta
In 2005, doi antreprenori talentati au lansat in Atena, Grecia, unul dintre puncta cele mai fierbinti ale turismului international, un start-up numit initial Travelplanet24. In prezent, agentia de turism online Tripsta este unul dintre cei mai mari si mai recunoscuti lideri ai industriei de profil. Brandurile noastre – Tripsta, airtickets si Travelplanet24 – sunt preferate de peste un milion de turisti loiali din 45 de piete internationale pe care compania opereaza in prezent.
Cu birouri in Atena, Bucuresti si Istanbul, echipa noastra de peste 280 de genii turistice pasionate se asigura ca ajungeti la destinatie la cel mai mici preturi garantate si cu sprijin dedicat. Motoarele noastre pentru rezervari proceseaza peste doua milioane de cereri de calatorie pe minut pentru a se asigura ca turistii primesc seturi complete de optiuni si preturi pentru calatorii cu avionul, trenul, feribotul sau autoturismul. Suntem capabili sa facem asta pentru ca strangem peste 100GB (echivalentul a peste 50,000 de melodii) in date privind rezervarile in fiecare zi si le utilizam pentru a va face experienta de cautare mai usoara si intuitive, indiferent de dispozitivul pe care il folositi. La aceasta se adauga serviciul multi-lingv de talie mondiala dedicate pasagerilor si stim deja ca veti face din urmatoarea experienta de booking o experienta extraordinara.