fbpx

Propunerile arhitectilor de design interior revigorare a spatiilor HORECA in 2021

Cum gestionezi bugetul de amenajare pentru provocarea post-covid?

COVID-19 a lovit drastic economia națională și zeci de proprietari din industria HoReCa. Chelnerii poartă mască, mesele sunt așezate la 3 metri distanță, iar pereții despărțitori sunt nelipsiți. După ce au suferit financiar din cauza coronavirusului, restaurantele trec acum prin altă provocare: cum conturezi un spațiu elegant, dar totuși sigur și încadrat în buget?

Arhitecții Natalia Berezovskaia și Octav Roman de la Creativ Interior vin cu soluții pentru revigorarea spațiilor HoReCa post-Covid.

Soluțiile pentru reamenajarea interioară a restaurantelor s-au profilat încă din 2020, când în Franța apare conceptul de PlexEat, propus de către designerul Cristophe Gernignon – un perete de plexiglas suspendat, care asigură distanțarea între clienți, fără a fi incomod sau deranjant. În 2021, ideea lui Gernignon încă rămâne validă, alături de alte soluții descoperite de antreprenori.

Distanțare prin design.

Focusul principal cade, în 2021, pe sănătate și siguranță la restaurant. Apare accepțiunea de distanțare prin design; restaurantele pot fi secționate în mai multe fragmente, pentru a exista separare atât între clienți, cât și între clienți și personal. Pereții de plexiglas deja s-au făcut cunoscuți în majoritatea restaurantelor din țară, fiind o modalitate prin care putem asigura distanțarea socială. Poți transforma asta într-o soluție mai elegantă cu ajutorul unor pereți din lemn în schema de culori a restaurantului tău sau paravane din materiale naturale, cum ar fi bambusul. Elementele modulare ajută la fel de bine în distanțarea socială; pot fi așezate în moduri diferite, transformându-se în niște piese de mobilier nu doar necesare, ci și care conferă autenticitate și un plus de eleganță spațiului tău.

Beneficiarii și designerii au venit cu recomandări de a „separa” mesele și prin spații verzi (plante în ghivece) sau panouri despărțitoare decorative. Pe când alții au mers și mai departe și au propus de a crea mici sere sau bungalouri din sticlă/plexiglas pentru a separa fiecare masă în parte.

Mai mult spațiu, mai mult aer.

Dacă înainte localul era împânzit de mese, asta nu mai poate face parte din normalitatea post-Covid; efectivul meselor trebuie să se reducă la jumătate, pentru a asigura distanțarea socială între clienți. Partea bună e că un spațiu cu mai puține mese e un spațiu aerisit, iar un spațiu aerisit este elegant și emană rafinament; faptul că alegi să ai mai puține mese în local e un mod simplu prin care poți să îți revigorezi spațiul.

Și când vine vorba de locuințe spațialitatea reprezintă o coordonată relevantă. Mai ales în contextul COVID-19, spațiile aerisite din casă cer a fi valorificate. În ce privește amenajarea balconului, îl poți transforma într-un refugiu de relaxare dacă alegi să nu îl aglomerezi cu piese de mobilier masive și linii dure.

Focus pe starea de bine.

Oamenii vin la restaurant pentru că vor să ia masa într-un spațiu elegant și confortabil, care să-i facă să se simtă bine; dincolo de spațiul în care poți lua masa, restaurantul e locul care – mai ales în perioada post-Covid – vrei să fii ancorat în wellness și stare de bine. Prin design poți consolida asta cu ajutorul plantelor verzi (fitodesign), pereți în culori naturale,, ferestre cât mai mari și lăsate deschise; ideea de natură, fie ea reală sau imitată, îi teleportează pe oameni într-un spațiu nu doar estetic, ci și sigur, curat, proaspăt.

Accentul pe wellness apare și când vorbim de cămine; ca idei pentru amenajarea dormitorului, ține cont de încorporarea materialelor naturale și pune preț pe lumina naturală – alege perdele deschise la culoare, prin care lumina poate pătrunde ușor în cameră.

Mobilierul potrivit.

Atât înainte, cât și după COVID-19, mesele aduc oamenii împreună; acum, ele trebuie să păstreze dinamismul și totuși să nu pună sănătatea nimănui în pericol. Revigorează-ți spațiul și alege mese rotunde, care favorizează dinamica celor aflați la masă, dar asigură și distanțarea socială. Alege materialele potrivite pentru suprafețe, având în minte faptul că ele trebuie igienizate regulat; una dintre cele mai accesibile și ușor de igienizat variantă rămâne sticla.

Investește în digitalizare. 

Serviciile care permit lipsa contactului între persoane sunt din ce în ce mai căutate, astfel că digitalizarea serviciilor HoReCa rămâne o necesitate. Hotelurile au înlocuit recepția tradițională cu tablete prin care îți poți face singur check-in-ul, prima tehnologie de acest fel fiind implementată la Autograph Collection, parte din grupul Marriott.

În restaurant alege să înlocuiești meniul tradițional cu scanarea codului QR; soluțiile de automatizare se pot duce până la softuri cu ajutorul cărora clienții pot plasa comenzi în absența chelnerului. Digitalizarea nu vine doar cu siguranță, ci și cu un cost redus, astfel încât poți rămâne în buget și dacă optezi pentru soluții automatizate.

lux accesibil

Indiferent dacă ne referim la unitățile Food Service sau cele ospitaliere, digitalizarea este viitorul. Această tendință a format deja baza politicii hoteliere, iar serviciile care permit evitarea contactului dintre persoane sunt cele mai căutate de către clienți, mai ales în această perioadă.

Industria ospitalității a fost puternic lovită în 2020 și, un an mai târziu, antreprenorii încă sunt în continuă căutare de soluții pentru a se adapta noilor condiții. Previziunile economice arată că 2021 nu va aduce schimbări pozitive în HoReCa, însă restaurantele și firmele de design interior trebuie să lucreze împreună pentru a garanta aceleași experiențe pozitive atât pentru clienți, cât și pentru angajați.

Dincolo de dificultățile cu care a venit această perioadă, ni s-a adus și ceva bun: provocarea de a găsi soluții creative și eficiente. Restaurantele au fost complet schimbate în perioada COVID-19, însă și dorințele clienților au suferit transformări: acum, fiecare client își dorește luxul confortabil și eleganța sigură mai presus de orice. Se înrădăcinează dorința de intimitate și familiaritate chiar și la restaurant, iar proprietarii HoReCa sunt nevoiți să se adapteze acestor noi coordonate.