Promovarea pe internet si avantajele marketingului online

In ultima vreme, cam de cand au aparut telefoanele inteligente si retelele de socializare, oamneii traiesc mai mult in lumea virtuala decat in cea reala, in sensul ca socializarea are loc mai mult in mediul online, acolo ne facem prieteni, acolo vorbim cu rudele indepartate, acolo tinem legatura cu toti fostii colegi de clasa, persoane pe care de altfel in viata reala nici nu le salutam; la filme ne uitam tot pe Internet, muzica ascultam tot pe internet, informatii si date despre evenimente aflam tot de pe internet, mai nou, nici sedintele cu parintii nu mai necesita deplasare, totul se discuta prin e-mail, de shopping nici nu mai are rost sa amintim, numarul achizitiilor online creste de la zi la zi. Asadar, in zilele noastre, foarte putini oameni sunt aceia care sa nu caute informatii pe internet sau care sa nu ia contact cu mediul online. Firmele si companiile au observat tendintele si s-au conformat, transfernadusi ideile de promovare a produselor si a serviciilor in mediul online, unde exista numeroase avantaje, rezultatele fiind uneori mult mai bune decat cele date de mijloacele traditionale.

 

Avantajele publicitatii online:

 

Conform agentiei SPARTAN MARKETING, promovarea online reprezinta un mijloc rapid si usor accesibil, apreciat su utilizat de un numar din ce in ce mai mare de antreprenori.

 

Mesajele publicitare din mediul online sunt complexe, acestea putand contine atat text cat si sunte si imagine in acelasi timp. De asemena, spatiul in care reclama poate fi afisata este nelimiat.

 

Promovarea online este un instrument perfect de cercetare si raportare. Campaniile de promovarea realizate prin mijloace online (AdWords, Facebook Ads) au capacitatea de a masura si raporta cu exactitate numarul persoanelor care au accesat o anumita pagina web sau un magazin virtual si cate dintre acestea au achizitionat un anumit produs sau serviciu.

 

Prin intermediul promovarii online, consumatorul nu vede doar o simpla reclama, acesta poate interactiona cu produsul, poate afla parerile clientilor care au achizitionat deja respectivul produs, poate cere mai multe informatii in timp real, toate aceste lucruri conduca la achizitionare produsului, fara a mai fi nevoie de un drum pana la un magazin.

 

Afisarea publicitatii online nu este limitata de timp si spatiu, aceasta poate fi afisata 24 ore pe zi, 7 zile pe saptamana, 365 zile pe an in orice colt al lumii.

 

Campaniile publicitare din mediul online ofera control absolut, acestea poate fi lansate, modificate sau intrerupte in orice moment. Persoanele care se ocupa de promovarea pe internet vor urmari campaniile zilnic, iar daca aceastea nu genereaza un raspuns satisfacator, pot intervenii in orice moment pentru optimizarea, fapt ce nu este posibil in publicitatea traditioala. Panourile publicitare, reclamele TV, reclamele de pe radio, nu pot fi masurate si optimizate in timp real.

Costurile pe care le presupune promovarea pe internet sunt semnificativ mai mici decat cele pentru promovarea traditionala. De exemplu in locul unei reclame TV costisitoare, care targeteaza aceeasi audienta, se poate apela la promovarea online care este mult mai accesibila si mai eficienta. Firmele cu bugete mici si medii, care nu isi pot permite reclame TV, se pot indrepta cu incredere catre metodele de promovare online.

 

Promovarea online ofera un feedback mult mai rapid decat in cazul celorlalte metode de promovare, de asemenea, instrumentele de promovare online ofera posibilitatea ajustarii intervalului de timp in care o campanie este activata, in functie de raspunsul primit de la consumatori.

 

Targetarea este si ea un avantaj, promovarea online oferind posibilitati de targetare pe care nici o alta forma de publicitate nu le poate oferi. Marele avantaj al aceste forme de promovare este faptul ca firma poate crea o campanii specifice pentru fiecare tip de consumator, de exemplu o campanie poate fi adresata unor utilizatori cu anumite interese (sport, fashion, arta), de un anumit gen ( femei, barbati), dintr-o anumita regiune geografica ( Romania, Bucuresti, Sector 1), poate fi plasata la o anumită ora, pentru un anumit tip de dispozitiv (PC-uri, tablete, telefoane care utilizeaza Internetul).

 

Firma care utilizeaza instrumente de promovare online are acces la date si rapoarte despre  produsele care au cel mai mare succes in randul consumatorilor, precum si date despre varsta, genul, locatia clientilor si tipul de dispozitiv de pe care au fost efectuate comenzile.

 

Specialistii in marketing online pot masura raspunsul efectiv la o reclama, prin analizarea numarului de click-uri pe care le inregistreaza o reclama, numarul de afisari sau rata ce convesie; lucruri imposibil de masurat in cazul publicitatii traditionale.

 

   Dupa cum putem observa, publicitatea online ofera numeroase avantaje, iar orice firma care isi doreste succesul, trebuie sa aiba in vedere faptul ca totul se muta in online, si deci ar trebui sa constentizeze faptul ca promovarea online reprezinta viitorul, iar de utilizarea aceastei forme de promovare depinde succesul afacerii lor.

Mai multe informatii despre promovarea digitala gasiti pe SpartanMarketing.ro