fbpx

Proiect de promovare produse piscicole

In cadrul conferinței de presă organizată în București, au fost prezentate obiectivele proiectului și activitățile care s-au desfășurat până în momentul prezent și planurile de campanie națională de informare pentru lunile ce urmează. S-au dezbătut teme legate de consumul de pește și produse din pește în România, siguranța alimentară ca cerință legislativă obligatorie în Uniunea Europeană și beneficiile consumului de produse de pește asupra sănătății.

Principalele teme de discuție care au fost dezbătute sunt:

Activitatile intreprinse de proiectul „Promovare produse piscicole” in cadrul targului INDAGRA
-Seminarii de alimentație sănătoasă susținute de tehnicienii nutriționiști Alexandra Iliuță și Alexandra Chiru
-Activități de socializare, interacțiune, informare, promovare a târgului către public, vizitatori ai târgului,persoane interesate, întâlniri de afaceri cu diverși furnizori din industria alimentară

Obiectivele proiectului “Promovare produse piscicole”
– Proiectul “Promovare produse piscicole” are ca obiectiv principal creșterea consumului de pește și a produselor din pește, prin campanii de promovare în toate mediile sociale,cu evidențierea și evaluarea efectelor benefice ale consumului de pește din rețelele consumului alimentar pentru o viață sănătoasă și echilibrată.
-Încurajarea consumului de pește din surse controlate, astfel încât să se elimine atât efectele negative asupra mediului, cât și asigurarea siguranței alimentare
-Atragerea atenției asupra consumului scăzut de pește la nivel național și de impactul care poate să-l aibă acesta în timp asupra populației
– Informarea adecvată a cetățeanului (avantajele consumului de peste și importanța acestui consum asupra sănătații, respectarea și îmbunătățirea condițiilor de mediu, efectele negative ale braconajului care conduc la distrugerea mediului inconjurator)
-Promovarea produselor cu denumire de origine controlată
– Promovarea produselor cu calitate certificată – prin evidențiarea avantajului de a achiziționa un produs cu calitate certificată față de unul neverificat

Principalele operațiuni de promovare a certificării calității, precum și avantajele acestor certificări asupra consumatorului final
Beneficiul principal al consumului produselor certificate este siguranța consumului unui produs de calitate.
S-au prezentat:
– atuurile consumului de pește din surse certificate din punct de vedere al calității, încurajând astfel consumul de pește din surse certificate din punct de vedere al calității.
– obiectivul proiectului de a îmbunătăți imaginea exploatațiilor piscicole prin promovarea aspectelor pozitive asupra mediului, prin consumarea peștelui din micile sau marile exploatații. În exploatatațiile piscicole care au ca rol creșterea extensivă a peștelui, controlul calității se poate face mai riguros, iar proprietarul exploatației are interesul să livreze pe piață un produs de calitate. De asemenea, pentru că se dorește asigurarea unui care intră în exploatație, cu ieșirile de produs finit din exploatații.

Certificarea societăților comerciale din punct de vedere a managamentului calității
Operațiunile de certificare a calității reprezintă avantaje și pentru firmele producătoare de materii prime și produse finite și anume:
– Îmbunătățirea sistemelor de management, incluzând aici mecanismele de planificare, monitorizare, evaluare și raportare;
– Recunoașterea calității gospodăririi practicate, în acord cu un standard internațional
– Îmbunătățirea proceselor de gestiune a firmei și a eticii de afaceri
– Acces la credite și investiții
– Siguranța pieței existente în condițiile în care aceasta devine din ce în ce mai dificil de menținut
– Firmele pot răspunde la cererea de produse de origine controlată
– Îmbunătățirea proceselor productive

Avantajele pe plan local dacă ar fi exista produse recunoscute în conformitate cu
Regulamentul CE nr. 2081/92, respectiv regulamentul CE nr. 510/2006
Au fost prezentate atuurile consumului de produse din surse certificate, plecând de la considerația că firmele care au produse certificate respectă standardele de calitate, deoarece acestea pot prezenta un avantaj din punct de vedere al calității. Au fost realizate dezbateri în acest sens și cei interesați au fost încurajați să facă demersurile de obținere a certificării privind protecția de “ indicația geografică” sau “ denumirea de origine”. De asemenea, s-a pus accentul pe consumul de pește furnizat de societățile certificate din punct de vedere al calității.
Au fost prezentate Regulamentul (CE) nr. 2081/92, respectiv Regulamentul CE nr 510/2006 ale Consliliului Europei și condițiile de comercializare a acestor produse.

“Întreaga campaniei de informare are ca obiectiv principal încurajarea consumului de prește și produse din pește. Prin organizara acestei conferințe de presă am încercat sa atragem atenția asupra consmului scăzut de pește la nivel național și de impactul care poate să-l aibă acesta în timp asupra populației.” a declarat Adrian Popa, director de vanzari Sea-Bell Trading