Principalele piese scutere pe care trebuie sa le verificam inainte de aventura de vara aceasta

11 iunie 2020
Autor:
Ori-cine

Pregatirea de vara ar trebui sa fie una minutioasa. O verificare de rutina la sistemul de franare, a filtrului de ulei, dar si a uleiului moto ar trebui sa fie nelipsite din arsenalul verificarilor de sezon de dinainte de marea aventura incendiara a acestei veri.

Si, cum vara se apropie cu pasi grabiti, este lesne de inteles ca ultimele pregatiri sunt deja in toi. De tine, riderule, depinde siguranta in care vei calatori. De aceea, trebuie sa retii faptul ca, odata ce pornesti la drum cu piese scutere aflate intr-un gard avansat de degradare, iti asumi responsabilitatea, in solidar, pentru eventuala producere a unor evenimente nefericite.

De aceea, te invitam la o sesiune de tutorial asupra pieselor scutere care trebuie atent cercetate si investigate, pentru ca inlocuirea lor sa se produca intr-un timp cat mai scurt posibil.

Un singur aspect ar fi de cazul sa mentionam, inainte de a te transforma in martorul unei sesiuni de training in ceea ce priveste verificarea principalelor componente ale scuterului tau.

Desigur ca pofta de a te sui pur si simplu pe scuter si a pleca nestingherit e greu de stapanit, dar nu trebuie sa uiti, totusi, ca, in lunile in care scuterul a stat pe loc, pneurile au pierdut din presiune si ar fi putut sa apara probleme care nu erau evidente inainte (cauzate de coroziune, umezeala, praf, imbatranirea materialelor etc.).

Asadar, iata ce trebuie sa bifezi pe lista verificarii generale a motocicletei la începutul de sezon.

  1. Presiune din pneuri

Indiferent ca este vorba despre masina, motocicleta sau mult mai silentiosul si mai micul scuter, este de la sine inteles cat de vital este sa verifici temeinic presiunea din pneuri inainte de primul drum mai lung de la inceputul acestei veri. Presiunea din pneuri impacteaza asupra capacitatii de rulare, o presiune mai mica influentand vizibil cresterea consumului de carburant. Presiunea din pneuri se verifica extrem de usor si de rapid. Ai nevoie doar de un manometru. Poti apela, mai simplu, la unul dintre cele aflate la benzinarie sau la o vulcanizare, in cazul in care nu detii unul. Se recomanda masurarea presiunii in mai multe locuri, pentru a avea un indiciu cat mai apropiat de realitate si a fi sigur ca presiunea gasita este cea reala.

Presiunea trebuie sa fie cea indicata de producator si se verifica la rece. In anumite cazuri si pentru anumite tipuri de utilizare, se recomanda scăderea presiunii fata de cea nominala. Spre exemplu, un scuter sport folosit pe circuit sau in regim sportiv, pe asfalt bun, incalzit, va necesita scaderea presiunii din pneuri pana la aprox 2,1 bar fata si 1,9 bar spate, insa valorile sunt doar orientative.

  1. Verificarea discurilor si placutelor de frana

Discurile si placutele de frana sunt acele piese scutere care pot avea cel mai mult de suferit, mai ales ca scuterul tau este un mijloc de transport utilizat, in mare parte, in oras, unde franarea frecventa pune mare presiune asupra placutelor de frana in special.

Fii sigur ca discurile si placutele de frana ale scuterului tau nu s-au uzat in timp ce scuterul a stat in stare de repaus. Insa, sa se poate intampla, insa, sa nu iti mai aduci aminte care a fost ultima data cand l-ai folosit anul trecut. Uzura placutelor de frana este foarte usor de observat la o simpla inspectie a acestora, uitandu-te in lungul discului. Cand observi ca structura lor compozitionala prezinta un grad avansat de rugina, este semn ca trebuie sa inlocuiesti placutele cu unele piese scutere noi.

  1. Verificarea bateriei

E foarte probabil ca tensiunea bateriei sa fi scăzut dupa o perioada indelungata de nefolosire a scuterului, mai ales daca acesta a fost pastrat la temperaturi scazute. Se masoara tensiunea la borne (cu motorul oprit) cu un multimetru electronic, care trebuie trebuie sa aiba o tensiune de peste 12,6 V. Se verifica si incarcarea, adica tensiunea la borne cu motorul pornit. Daca tensiunea coboara sub 14 V, inseamna ca alternatorul nu incarca suficient bateria.

O situatie problematica este si daca tensiunea de incarcare trece de 15 V.

Nivelul de electrolit la bateriile necapsulate se verifica vizual, care trebuie sa se situeaze intre reperele de minim si maxim. Atenție: pentru completare, se folosește numai apa distilata!

Se verifica si strangerea bornelor bateriei. O cauză foarte comuna si banală pentru oprirea brusca a motorului de scuter, cand nimic nu parea in neregula si refuzul acestuia de a porni este o borna slabita a bateriei, care nu face contact cum trebuie.

Odata ce finalizezi toate aceste operatiuni mici de inspectie si inlocuiesti componentele uzate cu piese scutere noi, esti sigur ca poti calatori si te intoarce safe in saua scuterului tau!

 

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram