Primul infochioşc la care se pot plati taxe impozite şi amenzi

Faza a IIa a de dezvoltare a acestui proiect aduce ca element de noutate acceptarea la plată a amenzilor ce pot fi plătite la jumătate în primele 48 de ore de la constatarea contravenţiei (PLATA AMENZILOR ÎN 48 DE ORE).

îmbunătăţirea tehnologiei folosite în acest sistem, precum şi creşterea numărului de locaţii în care suntem prezenţi reprezintă o altă caracteristică a etapei pe care o implementăm în acest moment; evitarea avariilor sau a erorilor de sistem, creşterea numărului de servicii oferite şi asistenţa tehnică oferită utilizatorilor reprezintă obiectivele asumate.

„Plata taxelor cu cardul la Infochioşc” este un proiect iniţiat de Serviciul Public pentru Finante Publice Locale Sector 6 (Primaria Sector 6) şi desfăşurat în parteneriat cu Piraeus Bank România care, în calitate de bancă acceptatoare, a implementat tehnologia plăţii cu carduri la POS neasistat şi Printec Group România în calitate de furnizor al soluţiei tehnice pentru Sistemul de Infochioşcuri.

Programul are la bază o tehnologie larg răspândită în ţările din vestul Uniunii Europene, şi anume tehnologia pentru Plăţi Neasistate (Unattended Payments) cu card bancar, adică un terminal specializat, prin care utilizatorul interacţionează direct cu informaţia necesară în regim self-service.

Proiectul este unic în România şi valenţele sale sunt inovatoare la nivelul Europei. Procedura de plată presupune autentificarea utilizatorului prin scanarea electronică a cărţii de identitate, afişarea sumelor de plată pe categorii de taxe, impozite sau amenzi, prin interconectarea cu aplicaţia de calcul a taxelor şi impozitelor folosită de S.P.F.P.L., Sector 6. Plata acestora, totală sau parţială, adică a uneia sau a mai multor categorii de taxe, se face folosind un POS bancar garantat şi certificat conform cerinţelor şi rigorilor sistemului bancar şi al organizaţiilor procesatoare de carduri (Visa, Mastercard).

Pe parcursul funcţionării acestui sistem, am înregistrat un număr de peste 6500 de plăţi în valoare de peste 125.000 de euro la un număr total de peste 15.500 de utilizatori (vizitatori), cifre ce reprezintă aproximativ 20% din totalul sumelor colectate din plăţile cu cardul. Aceste cifre sunt încurajatoare, soluţia promovată fiind complementară tehnologiei plăţii on-line, creând astfel o punte de trecere în viitor către aceasta din urmă şi punând la dispoziţia cetăţenilor mai multe alternative de plată.

“Cel mai important proiect pe care l-am iniţiat încă de la începutul primului mandat a fost acela de debirocratizare a administraţiei locale. Prin înfiinţarea Biroului Unic, prin introducerea sistemului informatic integrat de urmărire a documentelor şi mai ales prin sistemul de plăţi online şi prin sistem infochioşc am reuşit să fim un pionier în acest domeniu. Cetăţenii Sectorului 6 sunt beneficiarii unor facilităţi care le permit în acest moment să-şi gestioneze timpul mai eficient, să-şi rezolve problemele mai uşor şi mai ales să scape de calvarul cozilor la ghişee. Debirocratizarea şi transparenţa în administraţie trebuie să rămână o prioritate. Bucureştiul este o capitală în care locuitorii ei au dreptul să se simtă ca în orice alta capitală din Uniunea Europeană, iar noi cei care am fost aleşi să conducem administrativ capitala avem obligaţia să implementăm toate proiectele necesare pentru ca acest lucru să se întâmple.

Informatizarea administraţiei publice locale nu este o opţiune, este o obligaţie! În calitatea pe care o am, de Primar al Sectorului 6, voi continua aceste proiecte şi în mod cert administraţia pe care o reprezint va rămâne un etalon al debirocratizării, eficienţei şi transparenţei actului administrativ.” a declarat Cristian Constantin Poteraş, Primarul Sectorului 6, Primăria Bucureşti.

‘’Aceste prime terminale POS neasistate au fost implementate în Romănia în premieră de Piraeus Bank şi suntem încântaţi că proiectul s-a bucurat de succes astfel încât alte 4 astfel de POS-uri vor fi instalate în zone cu trafic intens, unde prezenţa lor este necesară. Dotate cu o aplicaţie informatică prietenoasă şi uşor de folosit, ele sunt de fapt niste funcţionari virtuali care stau la dispoziţia locuitorilor sectorului 6 în fiecare zi, până la orele târzii la care mallurile şi hypermarketurile din sector sunt deschise. Misiunea lor este de a oferi deţinătorilor de card bancar confort şi libertate de mişcare în achitarea taxelor, impozitelor locale şi amenzilor, înlăturând constrângerile presupuse de plata acestor obligaţii financiare care, pentru a fi onorate, presupuneau deplasarea la sediile Serviciului Public pentru Finanţe Publice Locale (S.P.F.P.L.) Sector 6, Bucureşti. ” a declarat Mioara Georgescu, Director Dezvoltare Carduri, Piraeus Bank România.

„Ideea proiectului în sine a fost surprinzătoare în România – a trebuit să detaliem fiecare aspect al soluţiei care, împreună cu avantajele mai mult decât evidente, a stârnit entuziasmul beneficiarului. Doresc să menţionez aici, în semn de apreciere, deschiderea faţă de proiect şi sprijinul pe care le-am întâlnit la autorităţile publice din sectorul 6 al Capitalei şi la banca-partener. Principala problemă a fost adaptarea soluţiei tehnice la cerinţele legislative din România referitor la plata taxelor şi impozitelor locale, pe care suntem mândri să spunem ca am depășit-o cu success. Pentru fiecare dintre problemele aparute, Printec a ştiut să vină cu soluţii concrete, fapt ce ne-a făcut să câştigăm în final statutul de “motor principal” al acestui proiect.”, a declarat Toni Cristescu, Country Manager, Printec Group Romania.

„Suntem convinşi că extinderea, de către Piraeus Bank, a reţelei de infochioşcuri ce acceptă plăţi cu cardul va aduce un plus de confort şi siguranţă cetăţenilor care vor face astfel de plăţi către Primăria Sectorului 6, fără să mai stea la cozi, fără să mai depindă de programul administraţiei locale, fără să-şi mai piardă din timpul liber, pentru că vor exista mai multe locaţii disponibile. Felicit Primăria Sectorului 6, Piraeus Bank România şi Printec Group România pentru această iniţiativă comună, care uşurează viaţa locuitorilor sectorului şi fac mai prietenoasă interacţiunea acestora cu administraţia locală”, a declarat Cătălin Creţu, director general România, Visa Europe.