fbpx

Prima campanie locala in Dark Social a fost lansata de McDonald’s Romania si Tribal Worldwide Romania

Mii de mesaje private in 7 zile, mii de noi fani castigati organic pe pagina de Facebook McDonald’s Romania si o activare creata pentru un grup special de consumatori – Junimea – contureaza prima campanie desfasurata in Dark Social de un brand, in Romania.

McDonald’s Romania, impreuna cu agentia de digital Tribal WorldWide Romania au creat si lansat prima campania locala a unui brand, in Dark Social – #MecSalutaJunimea. Dark Social este comunicarea dintre userii retelelor sociale sau dintre useri si branduri si are loc in mesaje private, care nu sunt la dispozitia publicului larg. Este o comunicare la un nivel mai personal si cu un potential foarte mare, neexplorat insa, pana acum, la nivelul unei campanii.

Cand grupurile de adolescenti de pe Facebook si-au propus sa „trolleze” brandurile, provocandu-le cu diverse intrebari si glume, sub umbrela Junimea, pagina McDonald’s a fost una dintre principalele tinte. Fanii au fost foarte surprinsi ca mesajele lor primeau un raspuns, faceau screenshot acestora si le postau pe grupul Junimea, sperand ca vor aduna like-uri cu acest „original content”. Raspunsurile au generat si mai multe mesaje si in scurt timp numarul acestora ajunsese de ordinul miilor.

Maratonul mesajelor a generat simpatie din partea grupului pentru McDonald’s Romania, o crestere organica a numarului de fani si a continutului publicat in social media care mentiona brandul. Pentru a duce la un alt nivel interactiunea cu fanii, Tribal WorldWide Romania a dezvoltat pentru McDonald’s un site dedicat #MecSalutaJunimea (versiune mobil), populat de conversatiile de pe pagina. In plus, dincolo de „scroll si troll” fanii sunt asteptati cu 1000 de premii in spiritul McDonald’s.

„Tinerii sunt unul dintre principalele segmente de consumatori pentru McDonald’s si si suntem aproape de ei si de comunitatile lor, zi de zi, atat online, cat si offline. Ce a fost diferit de aceasta data este ca ei ne-au cautat, ei au dorit sa intre intr-o conversatie neconventionala cu brandul nostru. Si cum nu ne este teama sa testam teritorii noi am vrut sa exploram potentialul acestei . Ne-am propus sa le aratam ca putem glumi si ca ii luam in serios ca public consumator, tocmai intrand in jocul lor. Mai mult decat atat, am vrut sa fim activi, nu doar reactivi si le-am aratat ca McDonald’s le e aproape si ii pretuieste, cu un site original si premiile pe care si le-au dorit.” a declarat Ramona Ciocodei, Communication Manager McDonald’s Romania.

„August 2015 o sa ramana in istoria comunicarii din Romania ca o luna de foc pentru branduri, in Social Media. Segmentul de adolescenti si young adults s-a coalizat in grupuri secrete pe Facebook si au pornit intr-o misiune. Au incercat sa scoata brandurile din zona de confort, asaltandu-le cu mesaje specifice comunitatii lor. Puteai intra in joc si sa castigi fani noi si fidelizare sau puteai sta pe bara, ratand ocazii. Echipa McDonald’s si Tribal a intuit potentialul acestei comunitati si am lansat un maraton de community management, incercand sa purtam discutii prietenoase, in spiritul Junimea, dar si conform identitatii McDonald’s. Am dus totul la un alt nivel, cand dupa aproximativ 4000 de mesaje am lansat o activare speciala pentru „junimisti”, un site doar al lor.” a declarat Bogdan Zavera, Creative Director Tribal WorldWide Romania.

Cele 1000 de premii pot fi castigate de oricine acceseaza site-ul si sunt acordate prin lucky moments. Timp de 3 zile, “junimistii” se pot bucura de site-ul dedicat lor, pot citi conversatiile avute cu brandul si pot castiga unul dintre premiile puse in joc.
McDonald’s Romania isi propune sa exploreze in continuare potentialul mediului Dark Social, dar si relatia dezvoltata deja cu „prietenii junimisti.”

***

In anul 2015 McDonald’s Romania aniverseaza 20 de ani de la deschiderea primului restaurant. Compania este lider al pietei restaurantelor din tara cu 67 de restaurante in 21 de orase si 150.000 de clienti care ii trec pragul zilnic. McDonald’s are peste 4000 de angajati si a investit peste 600 de milioane de lei in Romania. In anul 2014, McDonald’s a fost desemnat cel mai bun angajator al anului conform AON Hewitt.

The Group este lider al industriei de comunicare din Romania si include agentii specializate in servicii de creatie, media, branding, relatii publice, productie, marketing experiential si evenimente speciale.