Pregateste masina pentru vacanta

Sezonul de vacanta a inceput in forta, romanii profitand de vremea calda si favorabial pentru concedii pentru a-si petrece timpul liber in diferite locatii. Metota favorita a romanilor de a se deplasa in aceste momente fiind masina, fiind si cea mai uzuala si preferata datorita versatilitatii ei. Puteti sa facei cateva popasuri doriti si va stabiliti singuri orarul de plecare si venire. Este necesar sa faceti o inspectie riguroasa la autovehicul inainte de a pleca la drum, pentru a fi siguri ca nu apar nereguli la diferite componente a masinii. De asemenea, este necesar sa inspectati si anvelopele inainte de a pleca la un drum lung. Ele sunt singurul si cel mai important contact pe care masina il are cu asfaltul, prin urmare starea lor este esentiala pentru un condus sigur si performant.

In timp, datorita calitatii proaste a drumurilor sau a folosirii necorespunzatoare, anvelopele pot suferi defectiuni care maresc considerabil riscul de accident. Puteti preveni eventuale pericole daca analizati atent starea cauciucurilor si sa montati anvelope auto noi daca situatia o cere. La ce sa fiti atenti mai exact atunci cand va uitati la anvelope:

  • starea flancului

Flancul este un indice puternic a starii anvelopelor. Daca depistati uzura sub forma de crapaturi fine (crapaturi meteo) sau galme pronuntate (din cauza socurilor mecanice), e un semn clar ca anvelopele trebuie schimbate cu un set de cauciucuri noi. Aceste mici defectiuni maresc considerabil riscul de explozie si scad calitatea condusului drastic.

  • uzura

In prezent pragul de uzura minima este de 1.6 mm, sub acel nivel anvelopele devenind nesigure si neputand fi folosite la capacitatea lor maxima. Riscul de acvaplanare este cel mai real, anvelopele nemai eliminand apa intr-un mod eficient de pe suprafata de contact. Daca aveti cauciucuri auto uzate, se recomanda sa montati altele noi care sa sustina un mers cu masina incarcata si la viteza mare.

  • tipul de profil si uzura

Este necesar sa aveti acelasi profil pe o axa a masinii, acest fapt fiind stipulat in lege. Daca aveti masina cu tractiune integrala, este recomandat sa aveti acelasi profil cu acelasi grad de uzura pe toate cele 4 roti, pentru ca sistemul de tractiune sa functioneze in parametrii optimi.

Exista o serie de factori pe care sa-i urmariti pentru a fi siguri ca conduceti in siguranta si ca nu va expunti la riscuri neprevazute.