Platforma tehnologica inovativa bazata pe aplicatii de realitate virtuala dezvoltata in cadrul Polului CREVIS

20 noiembrie 2015

Impreuna cu partenerii de proiect, Universitatea Politehnica Bucuresti, Avitech CO SRL si Teamnet International SA a fost finalizata platforma prototip de realitate virtuala dedicata instruirii personalului din infrastructurile critice.
Astazi, cea mai adecvata metoda pentru formarea personalului este invatarea experientiala, intr-un mediu e-learning 3D imersiv cu risc „zero” in cazul unei erori de operare si cu posibilitatea de repetare a exercitiului pana cand personalul instruit isi insuseste abilitatile si deprinderile necesare percepand la un alt nivel operatiunile, tehnicile si procedurile de aplicat. Instructorilor li se deschide perspectiva evaluarii performantelor de ansamblu obtinute prin antrenament pe baza unor date concrete obtinute in conditii realiste de instruire. Acestea sunt avantajele principale pe care il aduc aplicatiile de realitate virtuala in procesul de formare.

In cadrul acestei etape au fost realizate si testate cele patru scenarii de instruire:
• Scenariu de evacuare de pe o platforma offshore
• Scenariu de actionare a instalatiei de stins incendii cu CO2 pe o platforma offshore
• Scenariu de acomodare (familiarizare) pe o platforma offshore
• Scenariu de evacuare a personalului dintr-o cladire de birouri (infrastructura critica)

La realizarea acestora echipa de cercetare a urmarit cu precadere implementarea sistemului de antrenament pentru personalul platformelor petroliere, cu identificarea nivelului de responsabilitate si autonomie dobandit de personalul instruit.

Fiecare scenariu este compus din lumea virtuala, decorul si obiectele 3D interactive. Lumea virtuala este data de modelul 3D al unei platforme petroliere offshore si cel al unei cladiri de birouri. Decorul este reprezentat de toate spatiile acestora cum ar fi: peretii, toate compartimentele implicate in turul exterior, echipamentele si masinile aflate pe platforma, radio room – spatiul de unde OIM comanda actiunile de interventie si apoi abandon, coridoarele si benzile marcate pentru evacuare (benzile – evacuation paths sunt intotdeauna marcate cu negru si galben), locul de adunare – muster point aflat langa barca de salvare- lifeboat etc. pentru platforma petroliera off-shore si peretii cladirii, usile de acces, etc. pentru cladirea de birouri. Necesarul de interactivitate si gradul de interactiune la nivel de obiecte au fost identificate pe parcursul dezvoltarii scenariilor in functie de necesitatile de formare a personalului instruit.

In cadrul acestei etape, pentru implementarea scenariilor, echipa a realizat baza de date cu obiecte si scene 3D. Baza de date este instrumentul principal de administrare a continutului 3D si cuprinde peste 500 de obiecte si scene 3D. Fiecare element stocat beneficiaza de o serie de proprietati care sa permita gasirea lui rapida si integrarea lui in scenariile de training.
La realizarea prototipului platforma virtuala, echipa de implementare a tinut cont atat de necesitatile de formare ale personalului care activeaza in infrastructurile critice, cat si de posibilitatile oferite de tehnologia disponibila la ora actuala. Astfel, in componenta prototipului se regasesc cele mai noi si avansate tehnologii de realitate virtuala.

La finalul etapei de Dezvoltare experimentala a fost experimentata si avizata platforma prototip, echipa testand componentele functionale, modul de integrare si compatibilitatea acestora.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram