fbpx

PIRELLI TESTEAZA SAPTAMANA VIITOARE LA SILVERSTONE UN NOU CONCEPT DE PNEURI DE 18 INCH

Milano, 5 iulie 2014 – Pirelli introduce un nou concept de pneu cu dimensiunea de 18 inch pentru a putea oferi o idee despre cum ar putea arata Formula 1 in viitor. Dar fara a avea un design abstract, acesta este un pneu complet functional, capabil sa fie folosit in teste pe circuitul de la Silverstone pe parcursul urmatoarei sesiuni de teste care se va derula de marti pana joi (8-9 Iulie).

Pneul de 18-inch este o idee pe care Pirelli a promovat-o inca de cand compania a fost anuntata ca furnizor oficial de pneuri pentru Formula 1 in 2010. O roata mai mare (lata) si un pneu mai mare reflecta tendintele pietei moderne; adoptarea unei dimensiuni mai mari va conduce invariabil la un mai mare transfer de tehnologie intre pneurile de Formula 1 si cele de strada.

Pirelli va progresa in aceasta initiativa doar daca va exista o astfel de dorinta din partea echipelor si altor actionari de a merge in aceasta directie. Aceasta este in acord cu filosofia companiei italiene de a fi partener tehnic si sponsor in intregime in servciul echipelor si al sportului, pentru a sustine spectacolul ca intreg.

Aceste pneuri, dezvoltate si create de inginerii Pirelli ca parte a strategiei premium a companiei, servesc doar ca exemplu a ceea ce este posibil. Oricum, tehnologia este capabila sa produca acest tip de pneu cu acelasi standard de performanta si fiabilitate ca si actualul pneu de 13 inch. Intr-adevar, cu noul concept de pneuri aflat chiar la inceputul curbei de dezvoltare, posibilitatile sunt aproape nelimitate. Aceste includ chiar si posibilitatea adoptarii unor dimensiuni mai mari in viitor.

Un nou pneu de 18 inch nu va fi insa simplu de produs, desi va avea ca avantaj o crestere a rigiditatii, fiind mai putin flexibil pe flancuri. Desi, aceste miscari necesare reprezinta o parte importanta a actualului sistem de suspensii si amortizare al masinilor de Formula 1.

Un flanc mai mic va conduce insa inevitabil catre reducerea suprafetei de branding. In ciuda acestui lucru, Pirelli este gata si este capabil sa mearga mai departe cu dezvoltarea unui astfel de pneu, daca echipele isi vor dori acest lucru. Ca dovada a acestei capacitati proactive acest pneu va fi utilizat la Silverstone saptamana viitoare.

Lotus este echipa care va testa pe circuitul de la Silverstone, saptamana viitoare miercuri, cu modelul 2014 E22, echipat cu penurile concept Pirelli P Zero de 18 inch.

„Pneul de 13 inch nu mai este relevant pentru utilizatorul cotidian, deoarece pneurile de 18 inch sunt utilizate de vehiculele standard din zilele noastre. In timp ce pneul de 18 inch va reprezenta un pas urias pentru Formula 1, exista multe alte serii in motorsport care utilizeaza deja aceasta dimeniune. Astfel ca avem sansa ca in Formula 1 sa mergem chiar mai departe in anii urmatori. Pentru a sublinia rolul F1 ca banc de teste pentru viitoarele solutii de mobilitate, credem ca fiecare va beneficia de legatura mai stransa dintre penurile de strada si cele de competitie: o credinta pe care o avem inca de la introducerea pneului cu profil mic din comeptitii la automobilele de strada in anii 1970. Oricum, vrem sa subliniem ca aceasta miscare nu este una asupra careia vom insista activ, precum rolul nostru in Formula 1 nu este acela de a instiga. Rolul nostru este acela de a ajuta echipele si pilotii de a obtine maximum din echipamentul, regulile si resursele pe care le au la dispozitie – orice vor decide ei acestia vor fi parametri in care vom lucra”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Decizia de a demostra potentialul acestui revolutinonar pneu-prototip la Silverstone a fost luata la nivelul cel mai de sus al managementului companiei, pentru a se demonstra recativitatea si know-how-ul Pirelli.