Pasi pentru infiintarea unei firme in Constanta

3 august 2017
Autor:
SPARTAN MARKETING

In Constanta, Societatea cu raspundere limitata (SRL) este una dintre cele mai raspandite forme juridice de infiintare a firmelor; doi din trei romani optand pentru infiintarea unui SRL in Constanta. Infiintarea unei firme in Constanta dureaza, in mod normal, trei zile lucratoare, in conditiile in care dosarul de inregistrare este complet, iar asociatii indeplinesc conditiile necesare. Despre legislatie, costuri si acte necesare vom vorbi in cele ce urmeaza.
Legislatie infiintari firme Constanta:Legea 31/1990
este cea care stabileste pasii si actele necesare pentru infiintare unui SRL in Constanta. In cadrul unui SRL numarul de asociti este limitat la 50, existand insa si posibilitatea ca societatea cu raspundere limitata sa aiba o persoana fizica sau juridica ca si unic asociat. Atentie, un asociat unic, indiferen daca este persoana fizica sau juridica, poate detine acest statut doar in cadrul unei singure firme.
Capitalul social minim in cazul infiintarii unei societati comerciale in Constanta este de 200 lei. Un avantaj al infiintarii unui SRl, spre deospebire de infiintarea unui PFA, este ca in cazul insolventei asociatii SRL raspund doar cu bunurile inregistrare ale firmei, ci nu cu averea proprie ca in cazul unui PFA.
Acte necesare infiintare firma Constanta:
Pentru infiintare unei firme, trebuie intocmita documentatia necesara si depunerea acesteia, sub fora de dosar, la Oficiul Regitrului Comertului de pe langa Tribunalul in raza caruia viitorul antreprenor isi stabileste sediul social, in cazul acesta Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Constanta (ORCT).
Un prim pas necesar derularii procesului de infiintare a unei societati cu raspundere limitata este rezervarea denumirii viitoarei firme. Aceasta se face prin depunerea la ORCT, a unei cereri de verificare a disponibilitatii si/sau rezervare firma, completata cu trei denumiri, in ordinea preferintelor.
Dupa ce a fost verificata disponibilitatea denumirii viitoarei firme si aleasa varianta disponibila, se va face rezervarea acesteia la Registrul Comertului din Constanta.
O conditie necesara pentru infiintarea unui SRL, este detinerea unui spatiu ce poate fi inregistrat la ANAF ca viitor sediu social. Pentru a putea folosi un apartament sau o cladire drept sediu social, este necesar sa dovediti faptul ca respectiva cladire va apartie sau aveti drept de folosinta asupra ei. Dovada se face fie prin certificat de comodat, fie prin act de proprietate. Se va mai depune, de asemenea, o declaratie pe propria raspundere prin care asociatii se obilga sa respecte conditiile legale de folosinta a imobilului.
Atentie! In cazul in care sediul social se va stabili intr-un apartament, este necesar si obligatoriu acordul vecinilor sau al asociatiei de locatari cu privire la stabilirea sediului social in imobilul respectiv.
Pasul urmator consta in intocmirea si depunerea actului constitutiv al firmei, la Registrul Comertului din Constanta. Actul constitutiv cuprinde urmatoarele informatii:
Datele de identificare ale asociatilor: nume, prenume, cetatenia, domiciliul, locul si data nasterii, codul numeric personal;
Forma juridica a firmei (SRL, PFA, SRL-D, II, etc);
Sediul social;
Domeniul de activitate al firmei;
Capitalul social
Pe langa cele deja mentionate, actul constitutiv va cuprinde si informatii cu privire la functia administrativa a ficarui asociat din cadrul firmei, aportul adus firmei de catre fiecare dintre asociati, precum si parte aferenta fiecarui asociat cu privire la castigurile si pierderile firmei. De asemenea, actul constitutiv va cuprinde semantura in original a fiecaruia dintre asociati.
Odata incheiat actul constituiv, acesta se va depune la Registrul Comertului din Constanta, in termen de 15 zile. Pe langa actul constitutiv, la Registrul Comertului se vor depune urmatoarele:
Dovada ca asociatii si-au adus contributiile;
Extrasul de cont care dovedeste ca a fost depus capitalul social;
Dovada sediului social declarat;
Dovada disponibilitatii denumirii firmei;
Actele care atesta operatiunile incheiate in contul societatii;
Declatatie pe propra raspundere, din partea tuturor asociatilor, prin care declara ca indeplinesc conditiile prevazute de lege.
Dosarul astfel format, va fi depul la registrul Comertului insotit de trei formulare: Cerere, Declaratie pe propria raspundere si Anexa - Vector Fiscal.
In cazul in care dosarul cuprinde toate actele solicitate si este corect completat, Oficiul Registrului Comertului din Constanta va elibera actele care atesta inregistrare noii dumneavoastra firme, in termen de 3 zile lucratoare.
Daca sunteti insa mai comad, sau timpul nu va permite sa ajungeti personal la Registrul Comertului, puteti apela la serviciile unei firme specializate. O astfel de firma gasiti aici infiintareSRL.com

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram