fbpx

Opt tipuri de operațiuni bancare pe care le poți face chiar tu, de acasă

Serviciile bancare online permit utilizatorului să efectueze tranzacții financiare prin internet. Online banking-ul, cunoscut și sub numele de internet banking, a devenit din ce în ce mai popular în ultimul deceniu, deoarece este un mod excelent de a vă controla finanțele și o modalitate ușoară de a vă asigura că efectuați la timp plățile.

Online banking-ul înseamnă accesarea contului dvs. bancar și efectuarea de tranzacții financiare prin internet. Este rapid, de obicei gratuit și vă permite să efectuați o mulțime de operațiuni. Multe bănci au, de asemenea, aplicații gratuite care vă permit să utilizați aceste servicii de pe smartphone sau tabletă, precum soluția Smart Bank de la OTP. Potrivit studiilor de profil, aveți cu 24% mai puține șanse să suportați penalități de întârziere, dacă utilizați o aplicație bancară mobilă și un serviciu de alertă prin SMS.

Tipuri de tranzacții bancare accesibile online

Serviciile bancare online necesită un computer sau alt dispozitiv, o conexiune la Internet și un card bancar sau de debit. Serviciile bancare online oferă clienților aproape toate serviciile disponibile în mod tradițional printr-o sucursală locală, inclusiv depozite, transferuri și plăți online ale facturilor. Practic fiecare instituție bancară are o anumită formă de activitate bancară online, disponibilă atât pe versiunile desktop, cât și prin intermediul aplicațiilor mobile.

Pentru a accesa serviciul, clienții trebuie să se înregistreze pentru serviciul bancar online al băncii lor și să creeze o parolă. Odată ce ați parcurs acești pași, puteți folosi serviciul pentru ai face o mulțime de operațiuni bancare.

Tranzacțiile bancare oferite online variază, însă, în funcție de instituție. Majoritatea băncilor oferă în general servicii de bază, cum ar fi transferurile și plățile facturilor. Unele bănci permit, de asemenea, clienților să deschidă conturi noi și să solicite carduri de credit prin portaluri bancare online. Alte funcții pot include ordine plasate online de emitere a cecurilor, oprirea plăților cecurilor sau raportarea unei schimbări de adresă.

Majoritatea băncilor vă permit să vă folosiți contul online pentru:

  1. Verificarea soldului bancar în orice moment
  2. Plata facturilor 
  3. Transferuri de bani în alte conturi
  4. Verificarea stadiului plății împrumuturilor
  5. Deschiderea de conturi de economii
  6. Emiterea de extrase bancare în format electronic (eliminându-se varianta pe hârtie)
  7. Configurarea sau anularea debitării directe a conturilor și a unor ordine pentru plăți periodice
  8. Verificarea investițiilor legate de contul dvs.

Serviciile bancare online sunt rapide și eficiente. Fondurile pot fi transferate între conturi aproape instantaneu, mai ales dacă cele două conturi sunt deținute la aceeași instituție. Consumatorii pot deschide și închide un număr de conturi diferite online, de la depozite fixe la conturi de depozit.

De asemenea, consumatorii își pot monitoriza îndeaproape conturile în mod regulat. Accesul non-stop la informațiile bancare oferă detectarea timpurie a activității frauduloase, acționând astfel ca o barieră de protecție împotriva daunelor sau pierderilor financiare.

Tipuri de tranzacții care nu pot fi efectuate online

În general, serviciile bancare online nu permit achiziționarea de cecuri de călătorie, plăți bancare, anumite transferuri bancare sau completarea anumitor cereri de credit, cum ar fi creditele ipotecare. Aceste tranzacții trebuie să aibă loc față în față cu un reprezentant al băncii.

Serviciile bancare online nu ne sunt de ajutor dacă avem nevoie de acces la sume mari de numerar. Deși este posibil să putem scoate o anumită sumă de la bancomat – majoritatea cardurilor de credit vin cu o limită de retragere – va trebui totuși să vizitați o sucursală bancară pentru a obține restul.

Bănci online

Unele bănci (mai ales în SUA) operează exclusiv online, fără a deține sucursale fizice. Aceste bănci intră în contact cu clienții prin telefon, e-mail sau chat online. Serviciile bancare online se efectuează frecvent pe dispozitive mobile, acum, când rețelele Wi-Fi și 4G sunt disponibile pe scară largă. Ele se pot realiza și prin intermediul computerelor de tip desktop/laptop.

Este posibil ca aceste bănci să nu ofere acces direct la cash (ATM), dar cu toate acestea clienții lor pot utiliza bancomatele altor bănci pentru a obține numerar și pot face cumpărături cu cardul la magazine. Aceștia pot rambursa consumatorilor unele dintre comisioanele percepute la retragerile de la ATM-urile altor instituții financiare. Costurile generale reduse, asociate lipsei de sucursale fizice permit de obicei băncilor online să ofere consumatorilor economii semnificative la comisioanele bancare. De asemenea, acestea oferă rate mai mari ale dobânzii la conturi.