Obiectele promotionale personalizate cu coduri QR cresc eficienta marketingului

Adi Center (Marca Inregistrata), lider pe piata locala a serviciilor de tipar digital si productie publicitara, introduce serviciul de personalizare a obiectelor promotionale cu coduri de bare QR, oferind astfel posibilitatea implementarii unor strategii moderne in campaniile de marketing online si offline.

Codurile de bare QR contin date text sau adrese de situri Internet (URL), informatii care se pot accesa cu ajutorul dispozitivelor mobile de tip tableta PC sau telefon inteligent (smartphone) prin scanarea imaginii codului de bare.

Generarea codurilor de bare QR se efectueaza rapid si in mod automat cu aplicatii software care nu necesita instalare si sunt disponibile online, marea majoritate fiind gratuite.

Dat fiind numarul mare de utilizatori de tablete PC si dispozitive smartphone, exista posibilitatea de crestere a numarului de potentiali clienti cu ajutorul codurilor QR: de exemplu prin scanarea unui cod QR utilizatorul descopera o adresa de pagina web a companiei unde exista descrierea unui produs sau serviciu oferit de aceasta. De asemenea, utilizatorul poate fi directionat sa vizualizeze un material video online sau paginile oficiale ale unei companii pe diverse retele de socializare.

In strategiile de marketing bazate pe coduri QR, elementul critic se identifica in etapa de alegere a locului de plasare a codului QR, deoarece potentialul client trebuie motivat sa il identifice si sa il scaneze.

Clientii curenti si cei potentiali ar putea notifica codurile QR pe carti de vizita, afise, etichetele produselor, in paginile revistelor si ziarelor tiparite sau pe diverse obiecte promotionale.

In particular, obiectele promotionale personalizate cu coduri QR au un impact diferit fata de un anumit public tinta in cadrul unei campanii de marketing. De exemplu, in cazul unui restaurant, imprimarea pe un pahar a unui cod QR cu adresa paginii Internet continand sugestii pentru alegerea unui anumit tip de vin sau descrierea detaliata a meniului zilei determina clientul sa traiasca o experienta pozitiva, identificata de individ la nivel subliminal cu brand-ul si eventual promotiile restaurantului, in acelasi timp crescand si rata de succes a procesului de fidelizare a clientului.

Marea varietate a tipurilor de obiecte promotionale (de exemplu: cani albe, cani termosensibile, tricouri, insigne, genti, memorii USB, pixuri, voucher cadou, sepci, genti de laptop, etc.) si diversitatea metodelor de personalizare a acestora (transfer termic, serigrafie, tampografie, gravura laser, sublimare) permit optimizarea rezultatelor oricarei campanii de marketing, deoarece exista un numar infinit al gradelor de libertate in alegerea strategiilor optime de plasare a codurilor QR pe obiecte promotionale, astfel incat potentialul client sa fie motivat sa descopere mesajul comunicat, indiferent de natura produsului sau serviciului promovat.