O noua platforma online pentru intreprinderile sociale lansata de ARAS

18 decembrie 2015

Cele 11 intreprinderi sociale au generat 46 de locuri de munca pentru persoane din categorii vulnerabile, in domenii precum: sticlarie, croitorie, catering, web design, printare digitala, consultanta in resurse umane, servicii de curatenie, comert, instalatii si gradinarit, divertisment, sanatate.

Antreprenorii sociali au beneficiat de training, consultanta, un buget initial de investitii, un plan de afaceri propriu, o politica de preturi si un plan de vanzari, realizate impreuna cu managerii ARAS. Planurile sunt actualizate si dezvoltate permanent, sub coordonarea ARAS si a partenerilor sai, obiectivul pe termen lung fiind ca aceste structuri sa devina capabile sa se autosustina.

In crearea acestor structuri s-au implicat urmatorii antreprenori sociali: Alexandru Hanc, Ionel Ghita, Silvia Misu, Dina Rotaru, Dan Mihaila, Iulian Florin Niculae, Marian Brebeanu, Ioana Ianos, Ilie Preda, Marius Gheorghe, Corina Vieriu.

„Cu ajutorul proiectului derulat de ARAS si partenerii sai, intreprinderile sociale si-au angajat personal, au cumparat echipamente, si-au inchiriat spatii noi sau si-au promovat serviciile prin campanii de comunicare profesioniste. Un exemplu in acest sens sunt Atelierele Kotys, care si-au achizitionat utilaje performante – cuptoare de sticla fuzionata –, si-au deschis un nou spatiu si au angajat personal care sa produca obiecte decorative si mobila”, explica Dragos Marcu, manager de proiect.

In cadrul proiectului, au fost organizate cursuri de informare, consiliere si calificare pentru persoanele din categorii vulnerabile, care au sanse reduse de integrare pe piata muncii. 500 de persoane din comunitatile vizate au completat chestionare de evaluare a abilitatilor si competentelor, iar 125 dintre ele au beneficiat de sesiuni de consiliere in munca si de cursuri de instruire in utilizarea calculatorului.
Cele 35 de persoane implicate in activitatile SES-urilor au beneficiat de cursuri de formare profesionala si de 175 de sesiuni de consiliere si indrumare, cate cinci pentru fiecare angajat.

Managerii celor 11 structuri au participat la cursuri de management in antreprenoriatul social. In afara angajatilor SES-urilor, 90 de persoane defavorizate au primit sprijin in orientarea pe piata fortei de munca, fiind organizate 270 de sesiuni, individuale sau de grup, de informare si consiliere.

„In timpul foarte scurt - 11 luni - in care s-a derulat acest proiect, pe langa rezultatele prevazute, s-a reusit un lucru formidabil: s-au creat 11 echipe adevarate, formate din oameni entuziasti si indemanatici, care au avut o buna ocazie sa invete impreuna, sa lucreze impreuna si sa descopere ca se poate, de fapt, atunci cand lumea zice ca nu. Datorita antreprenoriatului social, ei au depasit un blocaj puternic, reusind sa-si regaseasca increderea si motivatia si sa devina autonomi prin munca lor”, declara Maria Georgescu, director executiv ARAS.

Pentru a le sustine in mod direct munca si a face posibila implicarea sociala, ARAS lanseaza un proiect nou: magazinul de comert online arasmagazin. ro, unde pot fi regasite o parte din produsele si serviciile structurilor de economie sociala din proiect, iar pe viitor si ale altor intreprinderi similare din tara. De la bijuterii si vaze din sticla realizate manual, pana la accesarea unor servicii de sanatate, toate cumparaturile efectuate pe arasmagazin. ro contribuie la dezvoltarea intreprinderilor sociale romanesti.

***
In ultimii 10 ani, ARAS a desfasurat programe sociale in noua judete si s-a adresat in special persoanelor vulnerabile fata de infectia cu HIV, respectiv consumatori de droguri injectabile, persoane implicate in prostitutie, persoane fara adapost, femei insarcinate, tineri. Prin interventia in cadrul diferitelor proiecte si programe, organizatia si-a extins interventia si asupra persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, persoanelor din mediul rural sau celor fara o calificare corespunzatoare. Acesta este primul proiect in care dezvoltarea abilitatilor persoanelor cu risc de excluziune este insotita si de crearea unor structuri de economie sociala apte de a se autosustine si dezvolta pe termen lung, si dupa finalizarea proiectului.

Problemele identificate la nivelul grupului tinta vizat de proiect sunt: lipsa increderii in sine si a motivatiei de cautare a unui loc de munca, obisnuinta de a face parte dintr-o categorie asistata social si in unele cazuri dependenta de subsidiile si masurile pasive pe termen lung de asistenta sociala, lipsa competentelor necesare pentru integrarea pe piata muncii si lipsa unui sistem public eficient de sustinere a persoanelor din grupurile vulnerabile. Pe langa sustinerea psihologica si de formare profesionala a grupului tinta, noutatea acestui proiect vine din crearea de locuri de munca prin antreprenoriat social.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram