Motive pentru care firmele merită să apeleze la o profesioniști în recrutare personal

17 septembrie 2018
Autor:
Digital Metrics

O agenție de recrutare va fi la cârma întregului proces de găsire a candidaților ideali pentru anumite locuri de muncă, dar cu toate acestea, trebuie subliniat, clientul este acela care va avea decizia finală cu privire la angajarea lor. 

Acesta este un argument decisiv care face ca tot mai multe companii să apeleze în prezent la serviciile unui astfel de intermediar care preia toate sarcinile din domeniul recrutării preliminare și selecției de personal, obligații care aparțineau înainte doar agenților economici în cauză.

Selecția realizată de o firmă de profil se va face astfel mult mai profesionist și ea va include în mod obligatoriu și interviuri prealabile ale persoanelor ce par potrivite pentru anumite joburi vacante.

O agenție de recrutare este în măsură ca să înțeleagă și să identifice nevoile reale ale fiecărui client (persoană juridică), să elaboreze o strategii viabile referitoare la modalitățile în care va găsi potențialii doritori ai unui anumit  loc de muncă, să decidă dacă va face ofertele referitoare la posturile vacante publice prin anunțuri publicate pe site-urile de profil, precum și în diverse ziare și reviste ce apar în format fizic sau îi va depista indirect, prin alte tipuri de canale (inclusiv private).


După identificarea și preselectarea candidaților ce par a se potrivi, va desfășura anumite interviuri prealabile cu aceștia, va întocmi liste scurte de nume pe care le va prezenta clientului, cu excepția cazului în care job-ul liber nu este unul extrem de specializat și nu se țintește „vânarea” expresă a unei anumite persoane și doar a ei.

De regulă, o asemenea listă scurtă include între trei și cinci nume, fiecare dintre candidați având o fișă personală care va include toate informațiile relevante personale și profesionale, inclusiv rapoartele ce se întocmesc de către agenția de recrutare în urma interviurilor preliminarii desfășurate „face to face”.

Angajații din cadrul unei firme de intermediere verifică cu mare atenție referințele potențialului candidat, inclusiv la angajatorii unde acesta și-au mai desfășurat activitatea în trecutul apropiat sau mai îndepărtat, pentru a se asigura că el are în mod real atât calificările, dar și aptitudinile prezentate în curriculum vitae depus.

Așadar, o agenție de recrutare profesionistă ajută agenții economici ca să își găsească persoanele potrivite atunci când aceștia nu știu exact cum să recruteze persoanele ideale, nu au logistica necesară pentru respectivul demers ori pur și simplu au nevoie de anumite sfaturi cu privire la cele mai bune decizii pe care urmează ca să le ia cu privire la anumiți candidați pe care îi au în vizor pentru niște posturi vacante ce implică responsabilități sporite.

Cel mai important lucru când se lucrează cu o agenție de recrutare este faptul că această selecție de personal se face cu specialiști adevărați, nu este vorba de un proces automatizat, motiv pentru care și acele interviuri amintite mai sus se vor desfășura inclusiv „face to face”, nu online sau telefonic.


Este mult mai eficient a se folosi serviciile unei agenții de recrutare mai ales când un agent economic dorește ca să angajeze în mod confidențial pe cineva în locul unui fost angajat care a ocupat o poziție înaltă, dar și-a dat demisia ori a fost demis din variate motive.

Dacă respectivul agent economic ar face public un anunț de angajare, de multe ori ar trezi suspiciuni din partea partenerilor de afaceri, iar acest lucru, mai ales pentru mediu concurențial acerb precum este acela din România, i-ar putea aduce mari prejudicii. Mai mari chiar decât neplăcerile cauzate de plecarea angajatului în cauză.

Un alt motiv pentru care companiile importante se adresează unei firme de recrutare atunci când vor să angajeze personal în posturi de răspundere este acela că o asemenea agenție specializată are cunoștințele de specialitate și abilitățile de a descoperi cele mai potrivite persoane într-un timp scurt, demers care, dacă ar încerca să fie realizat prin departamentul propriu de resurse umane, s-ar putea ca să nu se soldeze cu succesul dorit ori ar fi un proces mult prea îndelungat.

Cu atât mai mult, când este nevoie de a găsi anumite persoane cu un nivel profesional peste medie, inclusiv pentru funcții importante de conducere, este nevoie de o agenție de headhunting care să știe cum să fie găsiți și/sau convinși cei mai potriviți oameni.

Firmele care se ocupă și de headhunting au de regulă tarife care constau în procente din salariul brut anual al angajaților pe care îi recrutează. Oricum, prețurile sunt extrem de diferite de la o agenție la alta și întotdeauna negociabile. Mai ales când se desfășoară parteneriate pe termen lung.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram