fbpx

Mercedes-Benz se pregătește să se despartă complet de motorul cu ardere internă în 2030

Principalii producători de automobile stau împreună pe șinele așa-numitei dezvoltări durabile și a emisiilor neantropogene de CO 2 . Astăzi, se pare că este deja indecent să nu anunți lumea când o companie care se consideră modernă și civilizată își va eradica complet contribuția la efectul de seră și va abandona motoarele dăunătoare cu ardere internă. Constructorul german Daimler va face o declarație pe 22 iulie, conform site-ului de stiri 24monden.ro.

Preocuparea Daimler se află acum în procesul unei transformări profunde inițiată de actualul său CEO, Ola Kallenius. În februarie, s-a anunțat că îngrijorarea se va împărți în curând în două companii independente – Mercedes-Benz și Daimler Truck. La începutul acestei săptămâni, a devenit cunoscut despre planurile Mercedes-Benz de a combina sub-mărcile AMG, Maybach și G-Class într-o structură de afaceri comună cu management centralizat. Acum publicația germană de afaceri Automobilwoche , citând propria sursă anonimă, a raportat că Daimler dorește să-și accelereze planul de electrificare și se pregătește să scape de motorul cu ardere internă până în 2030.

Anterior, se presupunea că până în 2030 50% din vânzările de autoturisme Mercedes-Benz vor fi vehicule electrice și hibrizi plug-in, dar astăzi un astfel de plan de „ecologizare” pare să nu fie suficient de progresiv și va fi revizuit – preocuparea va prezenta o nouă strategie pe 22 iulie. Sursa susține că data exactă a abandonării motorului cu ardere internă nu va fi numită, deoarece pe unele piețe (de exemplu, în Rusia), unde agenda de mediu nu este la fel de acută ca în Europa, producția de modele cu motoare cu ardere internă poate continua după 2030. Dar nu avem îndoieli cu privire la Europa – după 2030, va fi imposibil să cumpărăm aici un nou Mercedes-Benz cu motor cu ardere internă.

Între timp, extinderea Mercedes-Benz pe piața globală a vehiculelor electrice nu a fost foarte vizibilă. La începutul săptămânii, compania a anunțat rezultatele vânzărilor din prima jumătate a anului: din raport rezultă că marca a vândut 1.182.724 de autoturisme în lume (+ 25,1% față de prima jumătate a anului 2020), din care 121.500 sunt modele de prize, adică vehicule electrice și hibrizi conectabili. Vânzările de vehicule electrice curate s-au ridicat la 39.000, adică cu 291% mai mult decât în ​​ianuarie-iunie 2020, dar până acum reprezintă doar 3,3% din vânzările totale.

Adică, Mercedes-Benz trebuie să facă o treabă extraordinară pe cale să finalizeze „ecologizarea” și să convingă clienții să își cumpere exact „trenurile electrice”. O poveste separată pentru Daimler Truck – electrificarea va fi mult mai dificilă, cu excepția cazului în care autoritățile UE alocă zeci de miliarde de euro pentru crearea infrastructurii de hidrogen. Poate că, pe 22 iulie, îngrijorarea își va clarifica planurile pentru vehiculele electrice cu hidrogen. În ceea ce privește industria auto, îngrijorarea a oprit anul trecut toate evoluțiile pe această temă …

În ceea ce privește vehiculele electrice de pasageri cu baterii, există acum cinci dintre ele în gama Mercedes-Benz: crossover-urile EQA, EQB și EQC, monovolumul EQV și berlina emblematică EQS. Primul-născut al liniei EQ a fost EQC de dimensiuni medii, dar a eșuat pe piață , iar vânzările în America nu au început din cauza caracteristicilor tehnice mediocre. În viitorul apropiat, liniei electrice i se vor alătura sedanul business EQE , crossover -urile EQS-SUV și EQE-SUV și călcâiul comercial EQT . Planul actualizat de electrificare pentru gama va include probabil alte elemente noi.