Masinile care au norma de poluare sub EURO 5 vor fi interzise in Capitala?

tractari auto bucuresti

Un proiect de lege cu privire la interzicerea masinilor care au norma de poluare sub Euro 5 de a circula in Capitala a fost depus la Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Acesta se afla in dezbatere.Discutam impreuna cu specialistii de la tractari auto Bucuresti (https://tractariauto.co.ro/) despre acest proiect. Astfel, conform reglementarilor din proiect, care inca nu a fost adoptat, masinile care nu se incadreaza un normele de poluare Euro 5 si Euro 6, nu vor mai avea acces in centrul capitalei, intr-un perimetru strict stabilit si selectat, incepand cu 2019 pentru cele cu norma de poluare 0,1,2, 2020 pentru Euro 3 si 2021 pentru Euro 4.

Potrivit proiectului, cei care nu vor respecta aceste prevederi vor putea fi sanctionati cu amenda in valoare intre 500 si 2000 de lei in viitor dupa adoptarea proiectului.

Conform statisticilor, in Bucuresti exista aproximativ 1,3 milioane de masini si mai mult de jumatate din acest numar nu corespunde nici macare normei de poluare Euro 5. Dupa modelul capitalelor europene, edilii doresc sa implemeneze acest proiect pana in anul 2019.

Se discuta si despre limitarea masinilor masinilor Euro 3 si Euro 4, in intervalul orar 6:00-22:00, insa pentru aceste categorii termenul ar fi de 2020 si respectiv 2021 pentru implementare. Pentru masinile Euro 1 si Euro 2, termenul de implementare este fixat ca fiind 1 ianuarie 2019.

Normele de poluare ale masinilor sunt urmatoarele: Euro 1 care incepe cu 1993, Euro 2 – 1996, Euro 3-2000, Euro 4 – 2005, Euro 5 – 2009, Euro 6 incepand cu 2014.

Desi este inca la stadiu de proiect, vestea ca nu vor mai putea circula in Capitala cu masina a creat isterie in randul soferilor. In urma acestor reactii, Primaria Capitalei a dat un comunicat in care a precizat faptul ca aceste reglementari nu se vor adopta curand iar  hotararile se vor lua dupa o analiza temeinca si in urma unor sondaje de opinie, astfel soferii pot circula pentru moment linistiti.

Dupa lungi dezbateri, deja se vorbeste de o decalare a termenilor, mai exact limitarea accesului intre orele 6-22 pentru Euro 3 in 2023 (fata de 2020) si pentru Euro 4 in 2025 (fata de 2021 ca era initial). Asadar, proiectul va suferi cu siguranta si alte modificari.